Senaste nytt

30 grader i februari - Conrad Rangali med Hiltonpoäng

MrDollar

Medlem
Tack för info @palmen samt @Senator, nu blir ju detta väldigt off topic i @RonnieK s fina tråd, sorry för det.

Verkar dock inte kunna se hur många poäng tex Hilton New York Midtown Manhattan kostar per natt?

@palmen finns det någon annan tråd vi kan fortsätta i som passar bättre? :)
 

palmen

Moderator
Tack för info @palmen samt @Senator, nu blir ju detta väldigt off topic i @RonnieK s fina tråd, sorry för det.

Verkar dock inte kunna se hur många poäng tex Hilton New York Midtown Manhattan kostar per natt?

@palmen finns det någon annan tråd vi kan fortsätta i som passar bättre? :)
Hittar du ingen tråd, starta gärna en ny. Worst case scenario finns det redan en tråd och de slås ihop. Jag känner dock inte till att det specifikt diskuterats som eget ämne om bästa ställen för hilton awards och köp av poäng.
 

RonnieK

Medlem
Officiellt är det full buffet på Atoll (enligt @Senator 's länk ovan) men i praktiken får du välja mellan Atoll eller Vilu som har a la carte plus en mindre buffet. Dessa ligger på två olika öar och jag tror det skulle vara jobbigt att tvinga folk till "fel" ö beroende på vilken villa-typ man bor i.
 
10 nätter gick på 760,000 Hiltonpoäng (8 x 95,000 med var femte natt gratis).

Notan vid utcheckning hamnade på ca $6000 inklusive allt (skatter, serviceavgift, sjöflyg, uppgradering, aktiviteter, specialmiddagar). Vi höll inte igen med någonting eftersom vi bodde "gratis" och såg det som en once in a liftetime-grej. Inga problem att göra av med både mindre och mer pengar.
Inspirerad av dig så har jag nu gjort en bokning! Fick du poäng på alla utgifter inkl transfern eller finns det saker som är undantagna poängintjäning tro?
 

RonnieK

Medlem
Inspirerad av dig så har jag nu gjort en bokning! Fick du poäng på alla utgifter inkl transfern eller finns det saker som är undantagna poängintjäning tro?
Vad kul - när bär det av?

Normalt sätt får man inte poäng för sjöflyg och utflykter eftersom dessa säljs av tredje part (inte heller för skatter). Vi hade dock turen att få för hela notan så jag antar det beror på hur slutnotan genereras.
 
Vad kul - när bär det av?

Normalt sätt får man inte poäng för sjöflyg och utflykter eftersom dessa säljs av tredje part (inte heller för skatter). Vi hade dock turen att få för hela notan så jag antar det beror på hur slutnotan genereras.
Ok, grymt! Jag får försöka fjäska lite med dem så att poängen trillar in.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen