Senaste nytt

30% bonus hos Alaska Airlines

henrik l

Medlem
Fram t o m den 21/12 erbjuder Alaska Airlines 30% på milesköp, upp till 40 000 miles. Det första gången jag ser att dom har en kampanj. Priset för 40 000 + 12 000 miles är 1100$, alltså inte riktigt lika bra som USDM, men i nivå med AA's kampanjer. Möjligheterna att plocka ut resor från Europa är dock något begränsade, men det är ine helt entydigt vilka riktningar som gäller. Men en F med Cathay för 140 000 miles USA-HKG, eller HKG Europa är hyfsad kurs. Emirates är ju också en partner och ganska snart ska dom även presentera vilka möjligheter som finns för poänguttag med EK. Man kan redan idag kreditera sin resa med EK till Milage Plan.
 

rob74

Medlem
Hoppas de presenterar uttagsnivåerna för award på Emirates INNAN 21/12 då.
Jag står ju i startgroparna för att köpa en biljett MEL-AKL t/r.
Om 52k miles räcker för det jag planerar så är det ju guld och sparar mig en slant (om det sedan finns platser också dvs...).
 
Last edited:

charlesswe

Medlem
Rob, värför inte köra med USDM som vanligt? 30k räcker till MEL-AKL... men om man vill optimera (som vanligt) kan du flyga vidare till NOU eller PPT till samma pris...
 

rob74

Medlem
Jo, det förstås. :) Men jag vill ju vidga mina vyer. Har redan flugit väldans massa NZ under åren och ska ju dessutom göra det igen under denna resa, i biz - SYD-RAR t/r.
 

rob74

Medlem
Sedan är ju grejen också den att jag ska på ett arbetsrelaterat uppdrag till Nya Zeeland och ännu inte har fått datumen klara...
 

rob74

Medlem
Fick dessutom förra veckan ett erbjudande från Fa'fa Island Resort utanför Tongatapu om 40% rabatt på övernattning som återkommande gäst. Väldans frestande, men ännu vet jag inte om jag kan realisera det tidsmässigt. Har varit där två gånger och senast stannade jag 4 nätter. Finns endast 13 traditionella fales = bungalows på ön, så det blir en väldigt lugn och skön vistelse. Tyskar som driver stället. Väldans trevligt och lugnt och skönt... Det roliga är att när jag var där 2008 så är de första jag springer på är två svenskar från Småland. Strax därefter belägrades vi av Norge... :rolleyes:
 

rob74

Medlem
NZ har ju slopat C-klass på A320-planen sedan en tid tillbaka. Och en del av flygningarna till Tonga (TBU) beflygs ju av dessa skapelser. De kör dock fortfarande B767-300, men det verkar bara vara ca en dag i veckan med vändande flyg.
Senast jag var där flög jag 767 TBU-AKL, men därefter A320 AKL-SYD. Då hade de två rader med konfigurationen 2-2 i C. Vi var två passagerare i C, jag och en några år äldre kvinna och hade hamnat bredvid varandra på första raden. Endast en bokstav skiljde våra efternamn åt, så kabinpersonalen missade avvikelsen och trodde att vi var ett par. Lite kul när vi blev tilltalade som Mr and Mrs... :)
 

Kricka

Medlem
En OT
Rob, har du tänkt på etikettens utformning ifall du tar en Royal Beer på Tonga ?
Det fanns vid uppstart av Royal Breweries delvis svenska intressen vilket man
kunde se spåren av i etikettens design.
Besökte Fa'fa Island 1988 men kommer inte ihåg om det hette Fa'fa Island Resort..
 

rob74

Medlem
Jag har en öletikett sparad någonstans. Det har slunkit ner en och annan av de ölen, till det fascila priset av ca 10 kr/styck. :)
Visst är det IKALE (örnen) vi talar om?
Har dock missat den svenska kopplingen där.
Fa'fa Island Resort tror jag inte fanns så tidigt som 1988. Första gången jag var där var 2004 och upptäckte då stället genom en dagsutflykt.
 
Toppen