Senaste nytt

Norwegian introducerar fast track även för inrikesresor på Arlanda och Landvetter

BusinessClass

Redaktör
För ett drygt år sedan öppnade SAS en fast track-kanal för inrikespassagerare på Arlanda terminal 4, och nu följer Norwegian efter. Reser man på en Norwegian Fullflexbiljett kan man nu även få snabbare passage genom säkerhetskontrollen vid inrikesresor, reser man på en Lowfarebiljett finns detta att köpa till som tillval. Alla som har företagsavtal med…
 

iRobert

Medlem
reser man på en Lowfarebiljett finns detta att köpa till som tillval

Nu har följande bolag avtal med oss: SAS, Norwegian, Finnair, AirBerlin

Rätt skeptisk till detta. Förr eller senare är det inte Fast Track längre, utan Just Another Line.. På Landvetter är Fast Track inte ens en dedikerad kö utan flyter samman med en ordinarie, där folk ibland är allt annat än villiga att släppa någon före sig efter att ha köat X antal minuter (vilket jag kan ha förståelse för.)
 

mha321

Medlem
Rätt skeptisk till detta. Förr eller senare är det inte Fast Track längre, utan Just Another Line.. På Landvetter är Fast Track inte ens en dedikerad kö utan flyter samman med en ordinarie, där folk ibland är allt annat än villiga att släppa någon före sig efter att ha köat X antal minuter (vilket jag kan ha förståelse för.)
Fördelen på GOT är att man ser hur lång kön är i den vanliga och kan helt enkelt gå in där istället om kön i fasttrack är för lång.

På ARN ser man ju inte hur lång fasttrack-kön är innan man går in i den....
 

thsred

Medlem
Hej, hade vi haft utrymmet klart nu så hade vi självklart erbjudit en fullskalig Fast Track produkt. Just nu har vi Priority Security Lane, men självklart så tittar vi på andra bättre lösningar.

-Fredrik

Problemet är väl inte om den är helt separat utan att om köerna går ihop så måste någon se till att de som står i den prioriterade kön verkligen blir prioriterade och får gå före de som står i den vanliga kön.
 

henke12

Medlem
Problemet är väl inte om den är helt separat utan att om köerna går ihop så måste någon se till att de som står i den prioriterade kön verkligen blir prioriterade och får gå före de som står i den vanliga kön.


@GOT Landvetter Airport

Precis, jag har själv råkat ut för detta. Bli mer eller mindre uttittad och även "tillrättavisad" då jag "tränger mig" känns inte så premium.
 
J

JPMorgan

Guest
Oj vad många som 'går fel' och chansar att komma in via fasttracken med Norwegian biljetter. Vakten verkade inte heller ha koll då han frågade om dom var guldkunder.
 
J

JPMorgan

Guest
I Göteborg bor det bara stolta arbetare. Vi arbetar alla på Volvo eller varvet. Ingen är viktigare än någon annan.

De få gångerna jag har vägarna förbi försöker jag spela viktig och tränger mig förbi. Tyvär har ingen arbetare tillrättavisat mig ännu :p
 
Toppen