Senaste nytt

Hotellkoncernen Accor blir AccorHotels

BusinessClass

Redaktör
Den franska hotellkoncernen Accor byter i dagarna både namn och logotype och går från Accor till att bli AccorHotels. Med namnbytet vill man öka inflytandet och synligheten kring varumärket och tanken är att placera AccorHotels i centrum för alla sina hotellkedjor. Samtidigt införs en ny slogan "Feel Welcome". – Accor blir AccorHotels och återtar därmed sin…
 
Någon som vet vad som händer med Le Club? Redan nu är det ett helt varumärke (MamaShelter) inom gruppen som inte deltar i Le Club. Hur blir det nu när de släpper in oberoende hotell?
 

miklad

Medlem
Bokade rum i Nyköping hos Accor hotels när de fortfarande hade hotell där,fick sedan mail från dem som förklarade att de inte längre hade något med det hotellet att göra så inga förmåner eller poäng skulle delas ut, ringde de och bad om en förklaring varför inte man fick poängen i alla fall, då jag bokade det under deras kampanj som de hade i våras, fick till svar att så är det,men om jag vill kan jag avboka men då kommer jag inte få pengarna tillbaka då deras avboknings regler fortfarande gäller, men inte poäng eller förmåner. Så nu har jag inte mycket över för den franska INTE gästvänliga hotellkedjan.
 

Meazza

Medlem
Bokade rum i Nyköping hos Accor hotels när de fortfarande hade hotell där,fick sedan mail från dem som förklarade att de inte längre hade något med det hotellet att göra så inga förmåner eller poäng skulle delas ut, ringde de och bad om en förklaring varför inte man fick poängen i alla fall, då jag bokade det under deras kampanj som de hade i våras, fick till svar att så är det,men om jag vill kan jag avboka men då kommer jag inte få pengarna tillbaka då deras avboknings regler fortfarande gäller, men inte poäng eller förmåner. Så nu har jag inte mycket över för den franska INTE gästvänliga hotellkedjan.
Låter helt otroligt. Bryter de avtalet så borde du som kund ha rätt att få pengarna tillbaka också. Har du kollat med hotellet?
 

Voyageur

Medlem
Låter ju helt otroligt! Har du status inom accor? Prova att kontakta deras kundservice och förklara situationen. Att neka avbokning vid så pass stora ändringar ser jag som inget annat än kriminellt. Det är som att köpa en mercedes och få en skoda till samma pris och utan alla dess förmåner.
 

miklad

Medlem
Jag är Guld Medlem hos Accor le club, jag tyckte också det borde varit ett avtalsbrott men de vägrade att ge med sig i den frågan, och man kan inte sitta och skälla ut medlemsservice de är inte de som har tagit beslutet. får se om jag skickar ett argt mail till någon högre upp. Men vi bodde där i alla fall ,det är ju ett trevligt hotell men ligger en aning utanför.
 

Accor

Företagsrepresentant
Hej @miklad,
Såg det du skrev gällande ex Mercure Nyköping. Jag håller på att kolla upp reglerna gällande detta och återkommer inom kort.
Ska absolut försöka se till att du får dina poäng trots att hotellet ej längre var en del av Accor.

Mvh
Hanna
AccorHotels Scandinavia & Finland
 
Toppen