Senaste nytt

Cathay Pacific nyöppnar loungen i Bangkok

Per N

Medlem
Vad trevligt. Läste på Flyertalk att den var försenad till mitten av Juli. Vi passerar där på midsommarafton så då får vi en fräsch lounge.
 

nissefalk

Medlem
Jag sitter i den nya loungen nu och avnjuter en Wanton Noodle Soup till frukost, riktigt trevlig lounge, perfekt att sitta i noodle bar och äta en bit och sedan om man har tid gå över till den andra delen av loungen och sitta i en av de sköna fåtöljerna med utsikt över plattan.
Föredrar nog denna nya Cathay Lounge hellre än Qantas loungen som var min favorit bland OW lounger i BKK tidigare.
 

Voyageur

Medlem
Jag sitter i den nya loungen nu och avnjuter en Wanton Noodle Soup till frukost, riktigt trevlig lounge, perfekt att sitta i noodle bar och äta en bit och sedan om man har tid gå över till den andra delen av loungen och sitta i en av de sköna fåtöljerna med utsikt över plattan.
Föredrar nog denna nya Cathay Lounge hellre än Qantas loungen som var min favorit bland OW lounger i BKK tidigare.

Skall ta och besöka denna nästa vecka! Ser ju riktigt bra ut!
 

pep

Medlem
Kommer man in här om man flyger business med Qatar?
Ja! Og som Guld, Platinum (Silver??) vil jeg tro. Spaendende at se om QR bryder samarbejdet med TG-loungerne.Men CX-loungen har vel naeppe nok capacitet til at daekke de mange QR premium rejsende..?
 

Per N

Medlem
Jag sitter i den nya loungen nu och avnjuter en Wanton Noodle Soup till frukost, riktigt trevlig lounge, perfekt att sitta i noodle bar och äta en bit och sedan om man har tid gå över till den andra delen av loungen och sitta i en av de sköna fåtöljerna med utsikt över plattan.
Föredrar nog denna nya Cathay Lounge hellre än Qantas loungen som var min favorit bland OW lounger i BKK tidigare.
Kör samma upplägg nu på midsommaraftons morgon, frukost i Noodle Bar och sedan Champagne i den andra avdelningen. Klart trevlig lounge.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Ja! Og som Guld, Platinum (Silver??) vil jeg tro. Spaendende at se om QR bryder samarbejdet med TG-loungerne.Men CX-loungen har vel naeppe nok capacitet til at daekke de mange QR premium rejsende..?
Så jag måste alltså ha status i One World för att komma in här, trots att jag flyger business med Qatar? Qatar tillhör ju One World, är det då inte konstigt att de använder sig av en Star Alliance lounge i Bangkok (Thais lounge)? Både Qantas, Japan Airlines, British Airways och Cathay Pacific har ju lounger på BKK.
 

pep

Medlem
Så jag måste alltså ha status i One World för att komma in här, trots att jag flyger business med Qatar? Qatar tillhör ju One World, är det då inte konstigt att de använder sig av en Star Alliance lounge i Bangkok (Thais lounge)? Både Qantas, Japan Airlines, British Airways och Cathay Pacific har ju lounger på BKK.
Jeg er 95% sikker paa at du kommer ind. QR og CX har jo codeshare og er begge OW. Venligst check det for os! Jeg rejser snart med QR via BKK igen og er lidt traet af Thai's lounger, der er meget forudsigelige...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

nissefalk

Medlem
Jag flög med Malaysia i business vid mitt besök, har BA silver, visade bara mitt boarding pass och man släppte in mig utan att fråga något speciellt.
 
Toppen