Senaste nytt

25% rabatt på bonusresor – Boka senast 19 januari 2014!

Jakob K

Medlem
I sak håller jag med i kritiken av personalens kunnande i vissa fall samt tillgängligheten av bonusplatser. Dock måste jag säga att ibland verkar som folk tycker att det är en mänsklig rättighet att det skall finnas bonusplatser tillgängliga i rätt klass, rätt datum och till rätt destination. Det är trots allt ingen välgörenhet de håller på med. Tough luck om man nu vill åka när alla andra vill åka...

Nej det är ingen välgörenhet. Detta är precis det faktum som gör att dålig service och dålig tillgång till awardplatser etc driver kunder från bolaget på sikt. Många känner sig lurade när man inte kan göra nåt vettigt med poängen. Varför vara SAS trogen när rewarden i praktiken är världens dyraste muffins....?

Personligen håller jag med VonMögen om att det verkar roligare att skutta runt och bränna poäng hos bolag som har lite högre ambitioner än just SAS.
 

Chrille

Medlem
Häpp, jag re-routade en resa jag bokade i höstas, blev konfunderad över vad som hände med poängen på mitt eurobonusutdrag.
Men nu inser jag att det blev 25% rabatt. Bra, men lite omedvetet....
 

AABack2ARN

Medlem
Det delas helt enkelt ut för många poäng i olika former. Flygbolagen måste inse att detta inte kan fortgå hur länge som helst och kunderna måste sluta vara så lättlurade av reklamens lockelser... :(
 

varva77

Medlem
Diskussionen är kanske off topic men jag har svårt att se hur SAS ska göra när de helt enkelt har för få attraktiva destinationer som lockar personer vid inlösen av poäng. Ska man generalisera vill alla lösa in dem på long haul (främst USA) i business, samma segment man vill/kan tjäna bra pengar på. Med tanke på att totalbeläggningen snittar kring 70% finns det gott om platser på SAS-flyg men till fel ställen vid fel tidpunkt.
Det jag menar är att det ändå inte kan vara negativt att jag får ett välfyllt poängkonto (framförallt när de ger bra med poäng på alla bokningsklasser) när jag är väldigt SAS-trogen. Poäng som kan nyttjas till hotell, bilar eller Star alliance-flyg. Går det sedan att få ännu mer för dem genom att nyttja någon rabatt eller 2-4-1 voucher på just ett SAS ser jag som ren bonus. Jag tror även SAS totalt tjänar på detta med tanke på hur deras marknad och målgrupp ser ut.
 

Homer

Medlem
Diskussionen är kanske off topic men jag har svårt att se hur SAS ska göra när de helt enkelt har för få attraktiva destinationer som lockar personer vid inlösen av poäng. Ska man generalisera vill alla lösa in dem på long haul (främst USA) i business, samma segment man vill/kan tjäna bra pengar på. Med tanke på att totalbeläggningen snittar kring 70% finns det gott om platser på SAS-flyg men till fel ställen vid fel tidpunkt.
Det jag menar är att det ändå inte kan vara negativt att jag får ett välfyllt poängkonto (framförallt när de ger bra med poäng på alla bokningsklasser) när jag är väldigt SAS-trogen. Poäng som kan nyttjas till hotell, bilar eller Star alliance-flyg. Går det sedan att få ännu mer för dem genom att nyttja någon rabatt eller 2-4-1 voucher på just ett SAS ser jag som ren bonus. Jag tror även SAS totalt tjänar på detta med tanke på hur deras marknad och målgrupp ser ut.

Förutom att SAS helt plockat bort möjligheterna att boka Economy Extra har de en massa regler som försämrar möjligheterna att utnyttja de platser som finns i andra klasser.

- Enkelresor kostar 60% inte 50% av t/r

- 2-4-1 vouchern, massor av begränsningar för vad man inte får göra
Open jaw
Blanda klasser på ut och hemresan.
Använda för enkelresor

Säkert något jag glömt
 
Toppen