Senaste nytt

SJ lanserar sin största kampanj någonsin

Jacob

Medlem
SJ gör i januari och februari sin största kampanj någonsin. 350.000 lågprisbiljetter kommer finnas tillgängliga under kampanjen vilket är mer än man någonsin erbjudit. Temat för kampanjen är "internationella influenser" och biljetter kommer finnas från 295 kr i andra klass och 495 kr i första klass till exempelvis Lilla London (Göteborg), Lilla Peking (Norrköping), Nordens…
 

Jacob

Medlem
SJ gör i januari och februari sin största kampanj någonsin. 350.000 lågprisbiljetter kommer finnas tillgängliga under kampanjen vilket är mer än man någonsin erbjudit.

Temat för kampanjen är "internationella influenser" och biljetter kommer finnas från 295 kr i andra klass och 495 kr i första klass till exempelvis Lilla London (Göteborg), Lilla Peking (Norrköping), Nordens Venedig (Stockholm) och Nordens alp (Åre).

Biljetterna finns till försäljning från 10 januari för resa mellan 17 januari och 29 februari. Bokning sker via SJ.se på en speciell kampanjsida. Biljetter ska finnas på samtliga SJ sträckor.

Ombokning av biljetterna är möjlig, däremot krävs 7 dagars förbokning.
 

Jonas C

Medlem
Priserna är inte exakt billiga. 2kl går att hitta för 145 och 1kl för 295. Luktar lite falsk marknadsföring över det hela. Visst för 495kr tar jag hellre flyget inrikes.
 

Lonelyflyer

Medlem
dum fråga Jonas men vad är i såna fall billigt för dig?

495 visst det går att åka flyg istället, men då tillkommer ju ofta transport till och från flygplats, och då stannar det ju inte heller på 495
Jag förstår ditt resonemang, jag tar också hellre flyg än tåg.
Men det är ju ändå bra priser för tågresor
 

twiggs

Medlem
Grejen är att tåget betjänar så många fler marknader än vad flyget gör. Lycka till med att flyga Alingsås–Södertälje, Mjölby–Malmö, Göteborg–Kalmar och Hudiksvall–Stockholm och måååånga fler sträckor utan att behöva krångla till det mer än vad än många anser rimligt.

Att flyget blivit fullt och helt utkonkurrerat på sträckor som ARN–LPI/ORB/BLE/KVB/GVX/SOO/HUV och säkert någon mer jag glömt är ett faktum. Samtidigt har flygtrafiken minskat ordentligt även på andra såväl stora som små flyglinjer. Har förstås med såväl förbättrade tåglinjer och vägstandard att göra men ändå.

Folk i allmänhet tycker inte att det är särskilt roligt att behöva sitta på Arlanda och vänta i kanske 45 minuter–en timma ("vanligt" folk kommer inte till flygplatsen så sent som frekventa resenärer), tycker det är himla osmidigt med säkerhetskontroller och vätskeregler och behöva gå runt att oroa sig för bagageövervikt känner inte många för. På det viset känner jag också; det är något så förbannat mycket procedurer kring en vanlig inrikesflight (att det är behövligt förstår jag dock) att jag tycker det är betydligt smidigare att ta tåget på många inrikessträckor. Såpass mycket mer smidigt att jag begåvat mig med ett SJ Guldkort! :)
 
Last edited:

Lonelyflyer

Medlem
Det kanske är billigt för de orter med "internationella influenser"

jag läser inte Köpenhamn bland de i kampanjen
Det kan ju vara så att det alltid är billigt dit?
 
Toppen