Senaste nytt

Sheraton Maldives Full Moon Resort & Spa - Överkomlig lyx i Maldiverna

rvarttinen

Medlem
Ett trevligt och i pris överkomlig lyxigt hotell/resort på Maldiverna. Många andra resorter kostar två eller fyra gånger så mycket. Hotellet är främst avsett för de besökare som är på semester eller smekmånad, men en och annan afffärsman skulle nog kunna tänka sig bo på detta hotell i och med närheten till huvudstaden. Dock, i…
 

segra

Medlem
Ser trevligt ut. Jag övervägde detta en liten liten stund innan Jag insåg att det var båttransfer ut.
Kanske jag som är lite konstig men sjöflyget förknippar jag med Maldiverna. Ser fram mot vår resa
Oktober-November.
 

Alf

Medlem
Tack för en trevlig recension. Fördelen tycker jag är att det är nära flygplaten och nackdelen är densamma. Men för ett kortare besök verkar det vara toppen. Håller sedan med @segra att åka sjöflygplan är häftigt. Visserligen en gammal Twin Otter med piloter som flyger barfota.
 

rvarttinen

Medlem
Ser trevligt ut. Jag övervägde detta en liten liten stund innan Jag insåg att det var båttransfer ut.
Kanske jag som är lite konstig men sjöflyget förknippar jag med Maldiverna. Ser fram mot vår resa
Oktober-November.
Tack för en trevlig recension. Fördelen tycker jag är att det är nära flygplaten och nackdelen är densamma. Men för ett kortare besök verkar det vara toppen. Håller sedan med @segra att åka sjöflygplan är häftigt. Visserligen en gammal Twin Otter med piloter som flyger barfota.

Jo, sjöflyget bidrar till det exotiska. :)
... kan tillägga att piloterna som flyger dessa maskiner, även barfota, är rätt skickliga. Har inte sett någon som är så duktiga på att "fickparkera" en maskin som dem! Vid resorten så vänder de på en femöring.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Bra reportage!
Kanske vore något att testa just Maldiverna ett par dagar snarare än ett par veckor. Behöver bara något lämpligt resmål att kombinera det med och är inte så värst sugen på Indien/Sri Lanka.
 

rvarttinen

Medlem
Bra reportage!
Kanske vore något att testa just Maldiverna ett par dagar snarare än ett par veckor. Behöver bara något lämpligt resmål att kombinera det med och är inte så värst sugen på Indien/Sri Lanka.
Tackar! Någon vecka kanske? :) .. i vilket fall, kanske passa på att prova två resorter? Det blev så för våran del denna gång (lång historia).
Passa på att besöka huvudstaden - de flesta som besöker Maldiverna missar den. Underskattad och lite speciell ...
 

NyfikenGrau

Medlem
Dubai, Doha, Abu Dhabi eller kanske Oman? Är ju "på vägen" till Maldiverna.

Ja det känns som rätt bra alternativ faktiskt! En vecka UAE/Oman vore ju en rejäl kontrast mot Madiverna och som sagt inte så långt bort heller.

Tackar! Någon vecka kanske? :) .. i vilket fall, kanske passa på att prova två resorter? Det blev så för våran del denna gång (lång historia).
Passa på att besöka huvudstaden - de flesta som besöker Maldiverna missar den. Underskattad och lite speciell ...

Inte otänkbart...minivecka kanske, vi har märkt att snorkling/kristallklara badvatten etc. är jätteroligt dag 1 och 2 men inte lika upphetsande dag 7 och 8.
 

rvarttinen

Medlem
Ja det känns som rätt bra alternativ faktiskt! En vecka UAE/Oman vore ju en rejäl kontrast mot Madiverna och som sagt inte så långt bort heller.



Inte otänkbart...minivecka kanske, vi har märkt att snorkling/kristallklara badvatten etc. är jätteroligt dag 1 och 2 men inte lika upphetsande dag 7 och 8.

Vi planerar en liknande operation nästa år; tre nätter på ökenresort följt av två veckor på "mitt-ute-på-havet" resort (Constance Moofushi). Det blir nog snorkling och snorkelutflykter så gott som varje dag... :) .. och god mat med jyssta viner!
 
Toppen