24 timmars avbokning??

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Andreaszan, 28 December 2015.

1. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hei! I går kl 1542 Bokade jag 5 billetter med Emirates på business saver-priset, totalt DKK 87.000...

I morges vaknade jag til en mail från Emirates med et erbjudande der samma resa kostade 70.000.

Ringde til customer service og fikk no way jose på kansellering eller prisjustering. Kansellering kostade 3500 pr billett og det eter effektivt opp hele skillnaden.

Hur er era erfarenheter, får man kansellere gratis innom 24 timmar?? Eller er jag nok en gang utsatt for Murphys law?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inget i deras regelverk som antyder att de har 24h fri avbokning tyvärr.

3. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag tolkar det rätt så har de inte 24h fri avbokning.

Gjordes bokningen via svensk hemsida?

4. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Via emirates-appen köpt på svensk google play

5. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sådant är enormt irtiterande. Tyvärr har inte alla flygbolag fri avbokning inom 24 tim. Detta borde vara en internationell regel.

6. Off topic svar.

EU kommissionen och europeiska flygbolag har frivilliga överenskommelse gällande förbättring av flygpassagerarebehandling. (IP/01/1039)
    I detta står det att europeiska flygbolagen erbjuder fri avbokning inom 24 timmar från bokningstillfället eller att kunna boka en biljett utan betalning upp till 24 timmar.

Källa: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-01-1039_en.pdf

Det är dock som sagt frivillig överenskommelse och det gäller inte hela världen.

7. tuesday

tuesday Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ingen fri avbokning/ombokning

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!