Senaste nytt

24 timmars öppet köp

Agö

Medlem
Jag håller helt med stewigriffin. TTT är lysande. Använde det senast i syfte att finna en så billig biljett som möjligt till Sydamerika. Vid en första sökning var AF billigast. Jag passade då på att utnyttja TTT för att säkra detta pris. Gjorde sedan mer utförligare sökningar och alternativa resrutter. Ett bekvämt redskap.
 

Gnopps

Medlem
Var på hemsidan hittar man information om att man har 24 timmars öppet köp? Jag lyckas inte hitta någon sådan information.
 

agehall

Medlem
Jag har för mig att jag *inte* hittade det på hemsidan men att Karin bekräftade det här. Jag har även provat att använda det utan problem.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Information om TTT option finns inte laddat på hemsidan, vilket det enl mig naturligtvis borde vara, utan det dyker upp som ett alternativ i själva bokningsprocessen, när du valt ut dina flyg som du, ev, vill boka. Då kommer rutan upp som säger " do you need more time to think" och där kan man då välja detta om man så önskar. Av vad jag hört fungerar det väl. Flertalet av de som väljer att teckna TTT köper biljetten till slut. Hälsn Karin
 

agehall

Medlem
Fast jag vill fortfarande hävda att TTT ger löjliga förslag. Jag kollade på en resa om en månad och fick fortfarande det fantastiska erbjudandet att betala 150:- för att få tänka på saken en timme...
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Löjlig eller inte uttalar jag min inte om,:rolleyes: men att den först dyker upp i själva bokningsprocessen, så mycket vet jag. Du har väl aldrig bokat en biljett som ligger en månad fram i tiden?? Systemet känner av att det är du och därför ber den dig tänka på saken... eftersom du kommer ändra 26 gånger fram till avresa. Nu när jag tänker på det, känns TTT som en produkt just för resenärer som Mr Agehall! :)
 

agehall

Medlem
Just i det här fallet är det en resa som inte kommer att flyttas i tiden, men det är väl säkert så att siten har lärt sig att det inte är någon idé att ge mig betänketid. ;)
 

Stefan62

Medlem
Hej!

1. 24 timmarsregel gäller också hos oss. Vad vi dessutom erbjuder är en s.k TTT option, Time To Think. Enkelt förklarat så betyder det att du kan köpa dig tid att "sova på saken". Du betalar mellan 10-15 EUR beroende på sträcka för att avvakta upp till 14 dagar med att bestämma dig. Om du mot förmodan väljer att inte köpa resan så får man inte sin TTT avgift återbetalad. Alla detaljer kring detta finns på våra resp hemsidor.

2. En biljetts "förbrukningstid" har ju att göra med de villkor som ligger i botten av biljetten. Om du köper en helt låst biljett så är det ju i samma sekund som den betalas som den är "förbrukad" om du inte kan resa. Då spelar ju varken check in eller boardning någon roll. Men låt oss säga att du har en fullt flexibel biljett, sitter redan ombord vårt flygplan och får ett besked/själv drabbas av akut sjukdom eller annat som gör att du helt enkelt inte kan resa, då kan du gå av planet (off load på både dig och baggaget) och vi hjälper dig med att hitta ett annat alternativ. Jag tror att alla förstår att detta inte händer särskilt ofta. Men, som sagt, biljettens regelverk styr och får alltså bedömas från fall till fall.
Hälsningar Karin


Finns det verifierat någonstans på KLM:s hemsida att svaret på fråga 1. verkligen gäller?
 
Toppen