24 timmar i Tokyo - har varit där tidigare - vad får jag inte missa?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Martin Björnström, 22 Maj 2015.

1. Jag brände alla mina USDM poäng och en av resorna leder mig till Tokyo. Av någon anledning missade jag att stoppet blir väldigt kort - jag anländer fredag 21:35 till Haneda och åker vidare söndag 00:30. Det blir alltså bara en natt och lite mer än 24 timmar i Tokyo, jag trodde det var 48 timmar...

Jag har varit där tidigare två gånger men har nog missat 99% av det man ska se. Vad är era bästa tips första helgen i Juni?

2. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Japp, båda flighterna är till/från Haneda. Och inga barer för mig :)

4. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bo på en Ryokan!

5. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Akihabara. Det måste man uppleva om man är det minsta intresserad av teknik och prylar.

011430121 och Martin Björnström gillar detta.
  7. De två ovanstående tipsen med Yoyogi-parken (särskilt Meiji shrine) och Akihabara med de bisarra tonårstjejerna som sjunger säljramsor (hoppas jag det var..) utanför elektronikbutikerna tycker jag vore en bra kombination. En promenad genom Harajuku är också kul och lätt att göra i anslutning till Yoyogi-parken. Avsluta vid den sjukt stora korsningen nere i Shibuya, eller ta Akihabara sist, nästan roligast kvällstid.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oh, ett tips till - ta med dina Bose QCxx. Det är sjukt mycket stim på en hel del håll och det är väldigt skönt att kunna avskärma sig lite.

Crille81 gillar detta.
  9. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Håller helt med, men man behöver inga lurar utan kan göra som jag. Tänk dig Tokyo som ett tv-spel. Då hittar man ljud för level-up, extra-liv, när man dör osv. Oerhört roligt.

10. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Häng med @agehall i nån executive lounge :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!