Senaste nytt

24 timmar i Shanghai, vad ska jag göra?

sk-sthlm

Medlem
Jag var där förra helgen, och jag kan rekommendera afternoon tea på 87:e våningen i Park Hyatt i Financial Tower - trevligt! Vi kunde inte boka bord där eftersom vi inte bodde på hotellet, men vi kom vid 13, fick ett förnsterbord och tog en drink, och beställde sedan afternoon tea vid 14. Mycket trevlig utsikt, 210 yuan pp kostade det + 15% service.
 

Pixel

Medlem
Det är lite lågsäsong just nu i Shanghai med turister då det är mycket mindre vid den här årstiden än framåt sommarhalvåret.

CNN gjorde en lista 2009 över varför man skall åka dit. Den håller än idag: 50 reasons why Shanghai is the greatest city in the world | CNN Travel

En trevlig restaurang är Lost Heaven som ligger i det trevliga området French Concession. En stadsdel som är en lugnare oas i en stor stad. Dock är maten kanske lite inriktad mot västerlandet.

Billig shopping är mycket inriktad på fakemarknaderna. Här får du tag i "märkeskläder" till en billig peng. Du har en på gångavstånd västerut från New World på ca 15 min. 580 Nanjing West Lu är adressen. Den andra fakemarknaden får du ta tunnelbana 2 mot flygplatsen och stiga av på Shanghai Science and Technology Museum. Här ligger köpställena direkt efter utgånsspärrarna på tunnelbanan så du lämnar inte tunnelbanestationen. Denna är betydligt större är den vid Nanjing Lu.

Är du i Shanghai på en söndag så finns det fantastiska bruncher där det är fri tillgång till överdådiga buffeer och champange. Peace Hotel är ett riktigt trevligt ställe för detta.
 

Bryant

Medlem
Jag hade trevliga timmar i Shanghai. Jag hann inte med så mycket.. När jag kom till hotellet villa jag inget hellre än att gå och läggs mig, men jag tog mig ut på stan. Gick på marknad, åt god mat osv. Gjorde ett stopp på hotellet innan jag gav mig ut i mörkret via Nanjing road ner till the Bund. Stannade där för att fota men det var så kallt så kg stannade inte längre än jag behövde. Därifrån promenerade jag till hotellet via Burger King. Innan jag somnade hängde jag i hotellbaren.

Jag hade samma besättning på både ut och hemresan. De tyckte att jag var aningen knäpp men jag fick otroligt bra service. Min stolsgranne på flyget hem hade och gjort en MR med weekend i Shanghai men han hade stannat fre-sön. Sålde in BC.se...
 

Johan_G

Medlem
Trådkapar lite här då Shanghai står på menyn i vinter. Jag och min bättre hälft kommer resa Manila-Stockholm i slutet av mars med en stopover på 22h i Shanghai, vi anländer 20/3 med PR336 klockan 15.50 och åker vidare 21/2 med SK998 klockan 13.35.

Är det Nanjing road/The bund som gäller? Vi är lite sugna på Radisson Blu New World, är det vettigt eller ska vi satsa på något annat? Jag har Chioce Platinum, BW Diamond och Accor Platinum, visst borde jag kunna matcha till mig ett Carlson Gold? Har jag någon nytta av det på Radisson eller ska jag leta upp ett Accorhotell? Något annat tips?
 

jumbooze

Medlem
Är det Nanjing road/The bund som gäller? Vi är lite sugna på Radisson Blu New World, är det vettigt eller ska vi satsa på något annat? Jag har Chioce Platinum, BW Diamond och Accor Platinum, visst borde jag kunna matcha till mig ett Carlson Gold? Har jag någon nytta av det på Radisson eller ska jag leta upp ett Accorhotell? Något annat tips?
Har du EBG? Isf. kan du få Carlson Gold direkt.
 
Toppen