Senaste nytt

24 timmar i Shanghai, vad ska jag göra?

rvarttinen

Medlem
Det finns ett Sofitel centralt ... själv passade jag på att gå på tehus och gjorde ett par "name chops" till frun och mig själv, de var klara senare samma dag. Passade även på att köpa te (franska Carrefour finns lite var stans, välsorterat), kalligrafipapper och annat. Har adresser odyl hemma (på jobbet just nu) om det är av intresse ...

Värt ett besök, tycker jag: Former Residence of Chiang Kai-shek (9 Dongping Road) ...
 

A380*G

Medlem
Vad gör man i Shanghai om man har 2 x 24t?

Sofitel Hyland på Nanjing Lu? Läget är bra men hotellet i sig är inte topp. Relativt små rum bland annat.
 

Tjaeng

Medlem
Vad gör man i Shanghai om man har 2 x 24t?

JW Marriott at tomorrow square på people squares nordvästra hörn är också värt att kolla upp, särskilt med pricelines name your own price.
 

Senator

Moderator
Hej,

Då blev det lite ändringar här. Så nu blir frågan lite annorlunda:
Jag landar på NRT söndag den 23:e september med CX450 från Taipei kl 17:10. Jag bor på Hilton Tokyo i två nätter och Hilton Narita sista natten då jag flyger med BA tillbaka runt 10:30 den 26:e september.

Så nu Japan experter, har ni en "Best of lista" som Senator måste uppleva på två hela dagar, samt tre kvällar i Tokyo? Jag tänker vara ledig och vara turist helt enkelt!
 

Bryant

Medlem
Som rubriken lyder: vad ska jag hitta på i Shanghai under mina 24h. Jag vill gärna äta god kinesisk mat och shoppa billiga presenter.

Jag ska bo på Radisson Blu new world..
 
Man Ho Chinese Restaurant i Marriot City Centre cirka 5 - 10 minuters promenad från ditt hotell. Bra kinesisk mat!

Sen skulle jag nog ha tagit mig upp i Financial Tower, en häftig upplevelse.
 

Jonas C

Medlem
Nanxiang Steamed Bun Restaurant i Yuyuan Garden (gamla stan) rekommenderar jag om du vill uppleva riktiga dumplings. Gå till den inhemska delen där priserna är lägre och miljön genuinare. Personalen förstår engelska.

Annat fall föreslår jag det vanliga attraktionerna, dvs ett besök i Luijazui (Pudong), The Bund och Nanjing Road.
 
Toppen