Senaste nytt

10 skäl att välja lyxhotell på resa med små barn

Dags att boka långresa med små barn? Som förälder möts man av helt andra utmaningar på resor än en affärsresenär. Martin Björnström har listat 10 skäl att satsa på bra hotell när du reser med små barn. Du landar utmattad efter en långflygning med två små barn och ska ta dig till hotellet. Där väntar…
 

FF#1

Medlem
Vilken trevlig lista, det låter som att ni har haft det bra och blivit väl omhändertagna.

Har inte riktigt bott lika lyxigt med barnen på våra resor men jag håller med dig till 100%.
Vi var för några år sen med en 3 åring i kinai 2 veckor på en kombinerad jobbresa och semester.
Bodde på tre "bättre" hotel i kina.

Radisson Tianjin där vi hade en stor svit högst upp, gratis roomservice avgift, gratis kemtvätt av 5 plagg per dag och en trevlig lounge där barn var välkomna och pol.
Såg kul ut när det kom små kläder pressade och tvättade tillbaka från kemtvätt.
Personalen var mycket tillmötesgående och gjorde verkligen sitt bästa för att vi skulle trivas.

Regent i Beijing, där hade vi bra ett stort executive rum, ca 45-50 kvadrat så det var lite mer trångbott men otroligt gott om plats med svenska mått mätt. Personlig butler, bra lounge där barn var välkomna , bra pol och personalen gjorde sitt bästa. Mjukdjur och andra presenter till dottern.

Avslutade med en natt på Hilton på flygplatsen, fick uppgradering till en enorm svit, med den största säng jag någonsin sett, nästan 3 m bred.
Även där så var personalen mycket tillmötesgående och serviceinriktade. Dottern fick även här ett mjukisdjur och lite pysselgrejor.

När man reser med små barn så är man ju så otroligt mycket mer på hotellet än om man reser bara vuxna, så det är
praktiskt med en trevlig lounge lounge samt bra room service om man vill ha lite fika eller nått annat. Sen att concierge har koll på vad som är vettigt att göra och se och hur man tar sig dit och tillbaka med små barn är ju guld värt.
 

trekker

Medlem
Bra artikel!

Efter att ha gjort manga resor med barnen (nu 5 ar bada tva) sa ar det i sarklass viktigaste nar vi bokar hotell att det finns ett separat sovrum for barnen. De ggr detta inte finns sa ar kvallen kord fran det att barnen gar till sangs och det ar inte sa kul att vara strandsatt pa rummet med sovande barn.
 

Dr. Miles

Expert
det i sarklass viktigaste nar vi bokar hotell att det finns ett separat sovrum for barnen.
Ja, det håller jag med om. Det är mycket lättare att natta barnet när man har ett separat rum och det stör inte andra familjemedlemmar lika mycket när de går upp tidigt och vill titta på TV:n.
 

segra

Medlem
Kul läsning, bra hotell underlättar verkligen när man reser med barn.

Men när man bott bra med barnen sedan de var små och de sen ska
iväg själv när de blir större, då är det kul att se reaktionen när slantarna
ska tas från deras egna surt förvärvade slantar......:D
 

Bryant

Medlem
Låter som en trevlig vistelse. Jag håller med om att ett extra rum är trevligt. Sist vi var i Chicago med vår 8 månaders så uppgraderade vi till en junior svit. Otroligt skönt att kunna gå undan med dottern i ett annat "rum" när hon vaknade jetlaggad. Hotellet var radisson Aqua. Ritz är inget vi brukar checka in på :).
 

agehall

Medlem
Jag tycker den här tråden har fel titel - det borde vara "10 skäl att välja lyxhotell på resan". Jag tycker den där behandlingen låter rätt trevlig även om jag själv inte har alla behov som en barnfamilj har...
 
Toppen