Senaste nytt

BusinessClass forumet når 300 000 inlägg

Vårt BusinessClass forum passerade milstolpen 300 000 inlägg under morgonen idag. Vi är väldigt stolta och lyckliga över att så många spännande resenärer väljer att dela sina upplevelser och erfarenheter hos oss. Nordens största forum för frekventa resenärer förbättras kontinuerligt - senast i höstas uppgraderade vi forumet med en mängd nya funktioner som gjort sidan…
 

Hughes

Medlem
Det innebär alltså att en tiondel av besökarna också är aktiva och skriver på forumet? Låter ju som rätt god aktivitet..?
 

Dr. Miles

Expert
Det innebär alltså att en tiondel av besökarna också är aktiva och skriver på forumet? Låter ju som rätt god aktivitet..?
20 mest aktiva medlemmar står för lite över en tredjedel av totala inläggen. Både gott och ont...
Medlemmar | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

För min del har jag gått ner från ca 10% till ca 6,8%. Det låter som en sund utveckling. :)
50.000 inlägg i BusinessClass.se forumet _ BusinessClass.se forum _ 300 000 inlägg om resor
 
20 mest aktiva medlemmar står för lite över en tredjedel av totala inläggen. Både gott och ont...

Det är lustigt hur väl "1% Internet rule" verkligen stämmer i verkligheten:

Variants include the 1-9-90 rule or 90–9–1 principle (sometimes also presented as the 89:10:1 ratio),[1] which state that in a collaborative website such as a wiki, 90% of the participants of a community only view content, 9% of the participants edit content, and 1% of the participants actively create new content.

Som exempel har BusinessClass cirka 90 000 läsare, 9 000 medlemmar och en grupp på cirka 900 personer som loggar in dagligen och bidrar med innehåll. Inom gruppen på 900 personer finns såklart samma princip med 1% som fullkomligen lever på BusinessClass medan större delen är inne "ofta".

Utmaningen för en ny community är alltså att bland 100 besökare är det generellt sett bara en som kommer bli riktigt aktiv, nio kommer bidra lite grann men 90 kommer läsa och gå vidare. Och det behövs nytt fräscht material ofta för att få folk att stanna.
 
Toppen