Senaste nytt

SWISS introducerar nyheter i business class - med nya lounger, flygplatstransfers och ombordkoncept

Jacob

Medlem
Schweiziska flygbolaget Swiss Airlines lanserar under året en rad nyheter för passagerare i business class. Bland annat öppnar nya lounger i Zürich och en ny transferservice introduceras på större flygplatser i Europa. Dessutom görs vissa förändringar ombord. Nya lounger i Zürich Under fjärde kvartalet 2015 öppnas nya lounger i E-piren på Zürich Kloten flygplats. E-piren är den…
 

Jakob K

Medlem
Jag har alltid fått transferbuss från Apron till terminal vid ankommande resa i businessclass på Kloten. Är detta verkligen en nyhet?

mvh
 

twiggs

Medlem
Vilken flygplanstyp skulle man inte ha blockerat just mittsätet på i C-klass hittills? Låter ytterst märkligt att införa något som har varit infört i minst fem år…
 

Senator

Moderator
Vilken flygplanstyp skulle man inte ha blockerat just mittsätet på i C-klass hittills? Låter ytterst märkligt att införa något som har varit infört i minst fem år…

Nja... vissa äldre Avro och Fokker 100 (wet-lease) har inte alltid levd upp till standard på detta med ursprungligen 2-3 seating..
 

twiggs

Medlem
Nja... vissa äldre Avro och Fokker 100 (wet-lease) har inte alltid levd upp till standard på detta med ursprungligen 2-3 seating..

Jag har aldrig sett någon sitta i ett mittsäte på dessa flygplan, så länge personen varit på C – däremot sitter man ju 2 i bredd på vänster sida, men där finns ju inget mittsäte att blockera.

Däremot menade Swiss kanske att man alltid ska få ha ett ledigt säte bredvid sig men det är ju inte samma sak som ledigt mittsäte :)
 

Senator

Moderator
Jag har aldrig sett någon sitta i ett mittsäte på dessa flygplan, så länge personen varit på C – däremot sitter man ju 2 i bredd på vänster sida, men där finns ju inget mittsäte att blockera.

Däremot menade Swiss kanske att man alltid ska få ha ett ledigt säte bredvid sig men det är ju inte samma sak som ledigt mittsäte :)

Ja, du är uppenbarligen mycket vaknare än vad jag är idag.. :) Korrekt..

Har totalt 6 Swiss flighter i C inom 10 dagar nu snart, skall se om det blir några ändringar då...
 

Jacob

Medlem
Nja... vissa äldre Avro och Fokker 100 (wet-lease) har inte alltid levd upp till standard på detta med ursprungligen 2-3 seating..
Jag har aldrig sett någon sitta i ett mittsäte på dessa flygplan, så länge personen varit på C – däremot sitter man ju 2 i bredd på vänster sida, men där finns ju inget mittsäte att blockera.

Däremot menade Swiss kanske att man alltid ska få ha ett ledigt säte bredvid sig men det är ju inte samma sak som ledigt mittsäte :)
Exakt, det är vad det handlar om, flygplan som har två stolar i bredd, på båda sidor av mittgången eller på någon sida. Och då blir det förstås strikt formellt inte ledigt mittsäte utan ledigt säte bredvid.

Köper man en biljett i business class med Swiss har man ingen som sitter bredvid, oavsett flygplanstyp.
 
Toppen