Senaste nytt

Lufthansa lanserar Premium Economy samt uppgraderingsauktion för passagerare i ekonomiklass

Jacob

Medlem
Lördag 22 november är det formell premiär för Lufthansas nya kabinklass premium economy, samtidigt blir det premiär för uppgraderingsauktion hos Lufthansa med möjlighet för ekonomiklasspassagerare att lägga ett bud på en uppgradering till premium economy. Uppgraderingsauktionen kallas "myOffer" och kan läggas upp till 72 timmar före avgång genom att logga in på sin bokning via…
 

SinMal

Medlem
Är bokad med LH till BOM via FRA den 1 december. Det verkar som om de kommer ha Premium på den kärran den dagen då jag kunde lägga ett bud via myOffer. Blev ett snålbud, men vi får se. Återkommer om det går igenom :)
 

PG

Medlem
Jag har budat några gånger på motsvarande auktion hos Brussels Airline. Lagt bade snålbud och maxbud enligt den "sannolikhets/pris indikator" som finns på sidan. Har aldrig lyckats trots plats kvar i kabinen. Senaste gången efter förlorat bud fick jag dock uppgradera för cash vid gate till en summa som låg i mitten av nämnda pris indikator. Nu kanske LH har ett annat system men jag undrar hur det är tänkt att fungera??
 

SinMal

Medlem
Är bokad med LH till BOM via FRA den 1 december. Det verkar som om de kommer ha Premium på den kärran den dagen då jag kunde lägga ett bud via myOffer. Blev ett snålbud, men vi får se. Återkommer om det går igenom :)

Återkoppling: fick mail dagen innan avresa att mitt bud inte gått igenom. Väl ombord insåg jag varför; det fanns ingen Premium Eco på den kärran trots att man kunde lägga ett bud...
 

SinMal

Medlem
Någon som vet om det fungerar att lägga ett bud om jag flyger en codeshare med Lufthansa?
@Flume - titta på din bokning via lufthansa.com eller .se, det ska finnas en länk till MyOffer väl synligt till höger om bokningsdetaljerna, dock är det ingen garanti att det verkligen finns Premium Eco på den flighten :)
 
Toppen