Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja när jag reser med SAS från nya London Heathrow terminal 2?

Jacob

Medlem
Gratis champagne, Heathrows längsta bardisk med gratis cocktails, en miniatyr av Big Ben och spabehandlingar. När SAS igår 10 september flyttade till nya Star Alliance-terminalen på London Heathrow, terminal 2, kom samtidigt en hel del spännande lounger på köpet. Vi har besökt de olika loungerna och summerar vad du har att välja mellan. Terminal 2…
 

Jacob

Medlem
Gäller standard STAR regler för tillträde till lounger? Framgår inte i artikeln.
För Star Alliance-loungerna, dvs i nuläget United och Air Canada, gäller normala regler. Inträde för resenärer i business class, första class och med Star Alliance guldkort. För SAS även SAS Plus.

För Plaza Premium gäller SAS Plus och EuroBonus/Star Alliance guldkort vid resa med SAS, men endast fram till 1 oktober. Sedan är det betalning vid entrén som gäller.

Men givetvis är detta sådant som kan ändras, särskilt nu när allt är nytt och alla Star Alliance-flygbolag inte kommit på plats än.
 

drW

Medlem
Intressant nog så fungerar Priority Pass till Uniteds lounge enigt deras app. En av de bättre PP loungerna i Europa måhända?
 

Najk

Medlem
Bra genomgång @Jacob !
Oväntat att United Club hade så generöst utbud av mat och dryck. United Club i USA brukar inte vara något att hänga i julgranen direkt
 

Jacob

Medlem
Bra genomgång @Jacob !
Oväntat att United Club hade så generöst utbud av mat och dryck. United Club i USA brukar inte vara något att hänga i julgranen direkt
Ja det var oväntat. Det loungevärdinna som visade mig runt hade jobbat i den gamla United-loungen i terminal 3 som stängde för drygt fem år sedan och som jag själv besökte många gånger. Det märktes att hon var väldigt stolt över att få jobba i den nya loungen.
 
Toppen