Senaste nytt

Resebyråtest 2012 Plats 12-15: Seat24, Supersavertravel, Resia & Travelpartner

Gnopps

Medlem
Plats 12 (delad): Seat24, Supersavertravel och Resia 53% Plats 15: Travelpartner 50% Vi har nu nått de platser där våra testade resebyråer får åtminstone 50% i sammanlagt betyg, detta kanske kan tolkas som något av en godkänt-stämpel? Travelpartner, Seat24 och Supersavertravel tillhör alla etraveli, den sammanslutning som är vanligast bland våra testade resebyråer. Prismässigt ligger…
 

henrik l

Medlem
Bokade PMO-GOT, via MIC och TXL, med AB förra sommaren hos Supersavertravel. Det positiva var att jag kunde boka hela vägen, hos AB var jag tvungen att boka två biljetter. Det negativa var att de villa ta en avgift om jag skulle lägga in mitt BAEC-kort. Det kom dock in ändå på något sätt till manage my booking hos BA.
 

erhel

Medlem
Angående att etraveli marknadsför att de inte har kortavgift kan man något förenklat säga att det inte är korrekt att göra som de gör. Prisinformationslagen kräver ett tydligt angivande av priset. Om avgifter tillkommer ska de tydligt anges. Att etraveli kallar det för en rabatt som dras bort är vilseledande och vad de väljer att kalla avgiften har egentligen ingen bäring på deras skyldighet att tydligt och korrekt ange priset.
 

FDN

Medlem
Jag håller med det som erhel säger. Att etraveli säger att de erbjuder att de ej tar kortavgift, men sedan tar 100kr i alla fal kan ses som att de bryter mot 19 § 1st Konsumentköplagen.
 
Toppen