Senaste nytt

Resebyråtest 2012 Plats 18: Sembo, Solfaktor & Kilroy Travels

Tre resebyråer delar på 18:e plats i årets test: Sembo 37% Solfaktor 37% Kilroy Travels 37% Sembo ägt av Stena Line och Solfaktor som är en del av norska Reisegiganten har testests högsta priser. Testets 3 testade sträckor kostar hos Sembo totalt 12966 kronor, 2618 kronor dyrare än testets billigaste alternativ. Solfaktor är några hundralappar…
 

Dr. Miles

Expert
Vilken orimlig återbetalsningavgift(ovanpå flygbolagets)! :eek: <br />
Tur att ni uppmärksammar oss om detta så vi kan undvika dessa resebyråer.
 

Agö

Medlem
Det tog Kilroy (iofs DK) <u>två månader</u> att betala tillbaka vår inställda resa med BA/AA till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>Agö;79710 wrote:</strong> Det tog Kilroy (iofs DK) <u>två månader</u> att betala tillbaka vår inställda resa med BA/AA till NYC under julstormarna 2010. Det är inget gott betyg. Ingen telefonkontakt som sagt och det går verkligen inte snabbt att få svar från kundtjänst via mail. Aldrig mer Kilroy efter det.</blockquote>
När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.
 

Agö

Medlem
<blockquote><strong>Gnopps;79712 wrote:</strong> När det gäller återbetalningar på biljetter som normalt inte är återbetalningsbara behöver det inte alltid vara resebyråns fel. De måste nämligen skicka en återbetalningsansökan till flygbolaget som kan ta veckor (eller tom. månader!) på sig att behandla den. Innan det är gjort får inte de tillbaka några pengar och kan således inte återbetala kund.</blockquote>
<br />
Det är naturligtvis korrekt men jag kontaktade givetvis AA samma dag som vårt flyg blev inställt och den hjälpsamma kvinnan lade direkt in detta i systemet. Så detta var helt och hållet Kilroys fel och det faktum att det tog veckor att få svar på email och inte gick att ringa är vansinnigt irriterande och totalt oacceptabelt (det rörde sig om ca 15 000 SEK). Vi gick så långt att vi hade en färdig skrivelse till den danska motsvarigheten till svenska Konsumentverket.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>simontemplar;79726 wrote:</strong> Är inte rubriken fel? Borde väl vara plats 18-20?</blockquote>
Nja, de delar faktiskt på 18-plats. Men jag förstår hur du tänker.
 
Toppen