Senaste nytt

BusinessClass.se utökar teamet för en bättre sajt

BusinessClass.se kan glädjas åt en fantastisk utveckling under sitt första år i offentlighet, men vi är långt ifrån klara, vi vill fortsätta utvecklas. Vi satsar redaktionellt med ett större redaktionsteam och en ny sajt. Nu söker vi nya stjärnor till vårt team - främst redaktörer/skribenter och tekniker. Redaktör/Skribent till BusinessClass.se Nu ger vi dig möjlighet…
 
En av höstens stora frågor är hur vi gör med vBulletin plattformen vi använder idag. Mycket pekar mot att vi byter plattform för det redaktionella eftersom CMS-modulen vi använder idag inte är tillräckligt bra.<br />
<br />
Forumet kommer i ny version med många förbättringar under hösten. Många spännande frågor för det kommande teknikerteamet.
 

Jacob

Medlem
Även jag hoppas att det finns kreativa människor här som skulle tycka det var roligt att utveckla och förnya innehållet på vår förstasida. Inte minst har vi sett flera duktiga skribenter i vårt reserapportsforum samt medlemmar som outtröttligt bidragit med nyhetstips i forumet.<br />
<br />
Nu finns möjlighet att få slipa ytterligare på materialet och få skriva inför en större publik. Vi har en gedigen skara människor som följer vår förstasida som inte sällan drar betydligt fler sidvisningar än vårt forum.<br />
<br />
Vi har redan gått om tidningen Res, vilket ska bli vårt nästa mål?<br />
<br />
Givetvis går det utmärkt att skicka ett mail eller PM om du har några frågor eller funderingar.
 
Jag hade verkligen önskat att man kunde hjälpt till med något tekniskt, men med universitetsstudier nu så försvann all fritid jag hade, så även om jag skulle vilja är jag rädd att jag inte har tiden. :(
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Erik Bernskiöld;72780 wrote:</strong> Jag hade verkligen önskat att man kunde hjälpt till med något tekniskt, men med universitetsstudier nu så försvann all fritid jag hade, så även om jag skulle vilja är jag rädd att jag inte har tiden. :(</blockquote>
Är du intresserad får du gärna skicka in en intresseanmälan, det är helt förutsättningslöst.<br />
<br />
Vi gör ju alla det här vid sidan om ordinarie sysselsättning så det finns självklart en förståelse för detta.
 

JacobGBG

Medlem
Angående det redaktionella så antar jag att det ställs krav på en hel del eget resande för att helt enkelt sätta sig i den position där man får stoff?
 

agehall

Medlem
<blockquote><strong>JacobGBG;72816 wrote:</strong> Angående det redaktionella så antar jag att det ställs krav på en hel del eget resande för att helt enkelt sätta sig i den position där man får stoff?</blockquote>
<br />
Ur ett rent medlemsperspektiv tycker jag det viktigaste nog är att man kan skriva bra. Det finns ju många saker man skulle kunna skriva om relaterat till BC.se, inte bara fina reportage från F-kabiner. Känner du att du har något att bidra med tycker jag du ska skicka ett mail till redaktionen och erbjuda dina tjänster...
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>JacobGBG;72816 wrote:</strong> Angående det redaktionella så antar jag att det ställs krav på en hel del eget resande för att helt enkelt sätta sig i den position där man får stoff?</blockquote>
Drömmen vore att få ihop ett team med många olika profiler och personligheter. Vi jobbar exempelvis just nu med ett nytt resebyråtest, vi bevakar vad som händer i branschen/skriver nyhetsinlägg och vi skapar guider och lathundar för att hjälpa våra läsare. För att nämna några exempel. Det finns många infallsvinklar på "medvetet resande", nyckelordet vi jobbar efter, och säkert finns det folk här som även har nya idéer.<br />
<br />
Jag är övertygad om att man kan göra ett utmärkt jobb med minimalt resande bara man är intresserad och tycker det är kul att skriva och jobba redaktionellt. Skicka in ett förslag så tar vi en diskussion om det.
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>JacobGBG;72816 wrote:</strong> Angående det redaktionella så antar jag att det ställs krav på en hel del eget resande för att helt enkelt sätta sig i den position där man får stoff?</blockquote>
<br />
Det går utmärkt att skriva reserapport om t ex pendeltåg, buss, fjärrtåg och varför inte om en dag på Göteborgs skärgård? ;)<br />
Som Jacob har nämnt, det viktiga är välskriven och inspirerande för andra.
 
Toppen