2013: Högre krav för Hilton HHonors Gold och Platinum

Diskussion i 'Hilton Worldwide & HHonors' startad av Homer, 3 December 2012.

1. Homer

Homer Medlem

During calendar year 2012, Hilton HHonors Gold Elite membership will be awarded to Members with 16 stays, 36 nights, or 60,000 Base Points. Beginning January 1, 2013, Hilton HHonors Gold Elite membership will be awarded to Members with 20 stays, 40 nights or 75,000

HHonors Terms & Conditions

(Kraven för Diamond går också upp)

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ajajaj, det där var inte bra. Blir tuft att behålla HHGold då. :(

3. Homer

Homer Medlem

Du får väl flyga lite mer, British Airways Gold GGL ger gratis Hilton Diamond ;)

4. Jag säkrade Diamond för någon vecka sen och fram till Feb-14 så jag är nöjd =) Fast 15k poäng mer är inte så många övernattningar om det är triple points osv.

/M

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ...

GGL kan nog bli ännu svårare att nå upp till.

6. Fick samma info för en dryg vecka sedan så man lär väl kunna glömma HHGold i framtiden!:(
    Reser allt för lite i tjänsten för att kunna hålla 2 hotell Guldkort aktiva om man int kan smussla åt sig guldkort igen på någe vänster :p
    Tycker HH varit väldigt bra/givmilda med uppgraderingar av rum, hitintills har jag 100% utdelning på mina övernattningar.

Dear xxx,

Thank you for making Hilton HHonors™ your guest loyalty program. With ten distinct hotel brands, you have endless ways to experience the benefits of being an HHonors member.

Over the past few years, we have expanded the benefits for our guests with Gold and Diamond status. They can now enjoy benefits such as complimentary space-available room upgrades, high-speed Internet access, breakfast, and up to a 50% bonus on all Base Points earned on every stay.

Periodically, we need to adapt our program based on industry trends. For the past ten years, we have not changed the qualifications for Gold and Diamond status. As of January 1, 2013, we will adjust the requirements to qualify for elite status in 2014. To qualify for Gold status, HHonors members must complete 20 stays, 40 nights, or attain 75,000 Base Points within the calendar year. To qualify for Diamond status in 2014, members must complete 30 stays, 60 nights, or attain 120,000 Base Points in 2013. All other tier level qualifications will remain the same.

We thank you for your loyalty, and we look forward to seeing you at one of our 3,900 hotels and resorts in 2013.

Sincerely, xxx

Blir nog att satsa på aktier i Rezidor och CC Gold i framtiden ser det ut som :)

7. 60 nätter / 30 stays för Diamond är hyggligt mycket om man inte kan trolla™ på något sätt.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Säg till när du lyckats! Själv funderar jag på att studsa mellan ett Hampton Inn och ett HGI när jag ska till USA härnäst. Borde kunna ge en 8 stays eller så...

9. Homer

Homer Medlem

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast det där använde jag ju förra året. Kan man göra det fler gånger?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!