Senaste nytt

Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?

Dr. Miles

Expert
Alla har varit nybörjare någon gång. Bokning av bonusresor per telefon är inget undantag. För dig som vill boka en bonusresa som du inte lyckas hitta i onlinesystemet följer här en liten guide. Denna guide gäller främst för bokning av bonusresor med Star Alliance partners, vi kommer visa dig hur du gör för att söka…
 

henrik l

Medlem
Har just skaffat ANA Milage Club och botaniserat lite sidan. Jag har inte följ den här guiden än, men den ser ju ut att vara exakt det jag (och säkert många med mig behöver). Ett suveränt jobb igen AHO:)
 

agehall

Medlem
Kanon AHO! Även om det i teorin är trivialt att boka bonusresor, så tror jag att många drar sig lite för det och är rädda för att det ska bli fel. En enkel lathund som är rakt på sak med handfasta tips är superbra.
 

David

Medlem
Helt perfekt! Jag, liksom henrik l, har precis dragit igång användandet av ANAs hemsida och timingen kunde inte varit bättre. :)Man undrar ju dock varför denna funktion ligger hos ANA och inte centralt hos Star Alliance...
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>David Axelsson;10334 wrote:</strong> Helt perfekt! Jag, liksom henrik l, har precis dragit igång användandet av ANAs hemsida och timingen kunde inte varit bättre. :)Man undrar ju dock varför denna funktion ligger hos ANA och inte centralt hos Star Alliance...</blockquote>
<br />
Det finns inte tillräckligt med vilja hos många flygbolag att utveckla en sådan webbsida.<br />
Det är trots allt flygbolag A måste betala till flygbolag B när en medlem använder poäng från flygbolag A:s program men flyger med flygbolag B.<br />
<br />
Därför finns det sådant som "Starnet Blocking", som t ex genomförs av United Airlines.<br />
United Airlines Mileage Plus medlemmar upplever då och då att de inte får award stolar även om de kan se platstillgångar t ex på ANA, Aeroplan eller OnePass.<br />
På det sättet sparar United Airlines pengarna, för de inte behöver betala några pengar till sina partner flygbolag.
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>stewigriffin;14680 wrote:</strong> Hos ANA numera måste man tjäna in några pöäng för att kunna använda verktyget för att söka bonusresor.</blockquote>
Workaround som jag skrev i guiden fungerar ju. :confused:
 
Toppen