Senaste nytt

2 timmar nog för byte på Paris CDG?

Yekermo

Medlem
Jag har följande huvudbry - jag har rott ihop två stycken olika award-bokningar, en med *A och en med OW. Jag har två timmar på mig från det jag landar i CDG tills nästa plan går, ska då hinna med att plocka ut baggaget och checka in. Fixar jag detta eller blir det för stressigt? Jag åker med SAS in och JAL ut.
 

Agö

Medlem
JAL är väl på CDG T2? Då blir det tricken till ettan. Lyckligtvis brukar ettan vara ganska smidig, detta bör gå men visst kan det bli stressigt.
 

Jacob

Medlem
Två timmar låter som lite för kort tid med tanke på att du måste byta terminal, SAS använder terminal 1 och JAL terminal 2E. Det är ungefär så långt ifrån varandra du kan komma.

Två timmar är nog nätt och jämnt så det klarar den officiella bytestiden om allt är på samma biljett.
 

Yekermo

Medlem
Tack för feedbacken! Ja, då är det väl kanske läge att skippa... Jag har OW-status (AY-plat) men det lär väl inte räcka när det är så långt ifrån man kan komma.

Får se om jag kan hitta på nåt annat sätt att testa JAL:s nya F då :)
 

Jacob

Medlem
Får se om jag kan hitta på nåt annat sätt att testa JAL:s nya F då :)
Flyget till Narita går ju 19.30 från Paris så det måste väl finnas tidigare anslutningar under dagen från Sverige.

Nuförtiden är det enklare att byta mellan terminal 1 och terminal 2 sedan monorail tåget kommit på plats, men två timmar känns fortfarande som alldeles för lite tid med incheckat bagage som måste hämtas ut och i synnerhet och du riskerar att missa en första klass flygning... ;)

Jag skulle inte chansa.
 

Yekermo

Medlem
Det går hyfsat på ditvägen, då finns det tidigare flighter, men det är värre tillbaka från NRT, då landar jag 16.45 och senaste tillgängliga takeoff är 19.00. 2h 15min alltså. Är det mer OK i den riktiningen, när jag "bara" ska checka in på en intraeuropa-flight (LH till FRA)?
 

jumbooze

Medlem
själv tar jag större risker på hemresan än på utresan men det är lite hur jag funkar, vill inte missa "hela" resan men hem tar man sig alltid.
 
Toppen