2 snabba frågor angående BA executive

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Andreas Eriksson, 27 Juni 2012.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1. Om man har 0 poäng, dvs blue.
    Är det då 600 poäng till Silver eller 900? Alltså, nollställs det efter brons så man måste ha 600 till eller är det totalt 600?

2. Angående household-accounts, kan min fader öppna ett konto men jag köper Avios med mitt VISA kort? (samma som jag köpt Avios på mitt konto med).
    Samt, vi har samma namn då mitt mellannamn (pappas namn) står först i passet, detta ställer inte till det något hoppas jag?
    Det kostar ingenting att föra över mellan konton om man har household?

// Andreas

Last edited: 27 Juni 2012
  2. TheNavigator

TheNavigator Medlem

1: det nollställs INTE!

1 person likes this.
  3. ARN-MIA

ARN-MIA Medlem

Du kan inte överföra Avios mellan hushållskontona, utan när du gör en bokning med avios så dras det från respektive konto beroende på hur mycket de har.

4. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om jag har 24.000 på det ena och 24.000 på det andra, då kan jag använda 48.000 Avios?
    Så det fungerar som samma konto alltså, smart och enkelt! :)

5. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, precis. Om du då bokar för säg 15000 Avios, så dras 7500 från respektive konto.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!