2 separata bokningar till en

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av jonten, 1 Oktober 2015.

  1. jonten

    jonten Medlem

    Har bokat resa till New York och en polare hängde på, han gjorde då en separat bokning.
    Jag är EBG och han är EBB, kan jag kontakta SAS och de petar ihop hans bokning med min så att jag kan boka plats åt oss så vi kan sitta ihop?
     
  2. flum

    flum Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kan du inte bara ringa och lösa det den vägen?
     
  3. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är tyvärr inte möjligt att slå ihop bokningar. Vad jag vet har inte SAS heller någon förmån för EBG/D där man kan seata personer på andra bokningar bredvid en själv likt det som British Airways erbjuder.
     
    jonten gillar detta.
  4. jonten

    jonten Medlem

    Nja, de lär ju vilja ha betalt för att boka hans plats. Och det är ju absolut ett alternativ, men snåltarmen avskräcker..

    Just nu har jag bokat plats som EBG, och han som EBB kan ju göra det dygnet innan avfärd.
     
  5. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju försöka att maila guldsupporten och be dem vänligt att ordna plats. Kanske går det?
     
    jonten gillar detta.
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Det har jag lyckats med ett antal gånger så nog fungerar det. Förmån vill jag inte kalla det men det har definitivt fungerat att jag som EBD ringer och ordnar plats åt en statuslös med separat bokning.
     
    agehall gillar detta.
  7. 011430121

    011430121 Medlem

    Ort:
    STOCKHOLM
    Land:
    Sverige Sverige
    Även jag har lyckats med det på en kommande flygning till Tokyo, inga problem så killen, och så fixade han det.
     
  8. aldrighemma

    aldrighemma Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Och jag har fått blankt NEJ på samma fråga, också som EBD :(, dessutom så var vi både en EBG and en EBD i ena bokningen . Jag provade både att ringa och maila diamond support. Jag orkade dock inte ringa fler gånger, så viktigt var det inte på en europa flygning.

    Visar som vanligt på det godtycke och ibland till och med inkompetens man blir utsatt för från kundtjänst, finns väl bara ett råd egentligen: "Hang Up, Call Again" till dess att man vinner i rouletten!
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×