Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

ekf

Medlem
Nej det slutade funka förra året. När jag nu drar mitt EB-kort först står det "ej giltigt medlemskort". Får inga poäng några dagar efter tankning men klumpsumma månaden efter. :(
Jag tankade senast igår på en obemannad pump med mitt EB-kort som gick ut för tre år sedan. Gick finfint, så det kanske är något annat fel med ditt kort...
 
Nej det slutade funka förra året. När jag nu drar mitt EB-kort först står det "ej giltigt medlemskort". Får inga poäng några dagar efter tankning men klumpsumma månaden efter. :(

Det är lite bingo när det gäller EB-kortet. Det funkar inte på ena terminalen men ibland på en annan på samma mack. Sen kanske dom har bytt terminal till en nyare som tidigare inte funkat men nu fungerar i stället. o_O Jag använde lastbilspumpen ett tag när det var stört omöjligt att få den andra att godkänna mitt kort. Synd att min åkare inte tankar på Preem förresten, 300L/dag.;)
 

pswe

Medlem
Samma här, nu ser det ut som det ska för december, inklusive dubbeldipp. Normalt sett skulle januari-klumpen komma nu inom några dagar, vi får se om det var en engångsfördröjning eller om insättningen framöver blir förskjuten en månad...
Allt verkar återgått till det normala, det kom in en klumppoäng under natten som motsvarar mina tidigare belönade tankningar i januari.
 

Dave R

Medlem
Funkar trippeldipp metoden fortfarande? Och om jag förstått det rätt kan jag få dubbla poäng om jag kopplar min SAS Amex till Preem och anger Eurobonus numret när jag registrerar mig. När jag sedan ska tanka drar jag först vanliga Eurobonus kortet och sedan SAS Amex som jag kopplat till Preem? Då får jag 1/2 poäng/l samtidigt som jag får mina vanliga 15p/100kr ? :)
 

pswe

Medlem
Funkar trippeldipp metoden fortfarande? Och om jag förstått det rätt kan jag få dubbla poäng om jag kopplar min SAS Amex till Preem och anger Eurobonus numret när jag registrerar mig. När jag sedan ska tanka drar jag först vanliga Eurobonus kortet och sedan SAS Amex som jag kopplat till Preem? Då får jag 1/2 poäng/l samtidigt som jag får mina vanliga 15p/100kr ? :)

Du tänker rätt men räknar fel.
Du får 1 eller 2 poäng per liter för att du drar Eurobonuskortet utan betalfunktion (dessa poäng brukar bokföras 1-2 dagar efter tankning).
Om du sedan har ett betalkort kopplat för bonus hos Preem och anger ditt Eurobonusnummer till Preem får du ytterligare 1 eller 2 poäng (dessa poäng bokförs normalt i klump i början av följande månad)
Om det preemlänkade kreditkortet är något av de SAS brandade (Amex eller Mastercard) får du mellan 10-20 poäng per 100 sek beroende på vilket kort du har.
 
Toppen