Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Jag har reggat mitt Eurobonus-MC på SAS/Preems hemsida och behöver nu inte dra ngt annat kort än det jag betalar med.
Fast det har ju pratats om att man kan dubbeldippa, alltså du kör ditt EB kort först, för att regga, sen ditt anslutna/kopplade betalkort. Då får en del poäng från EB kortet och sen även från det regnade betalkortet
 

jsn

Medlem
Upptäckte att jag får EB-poäng när jag tankar AdBlue pss som bränsle hos Preem /Såifa :)
 

Rebel

Medlem
Samma för mig. Har aldrig lyckats att få läst EB-kortet trots olika automater. Kanske funkar bättre i kassan?

För er som inte får det att fungera, tänk på hur ni sätter i kortet. Det finns ju inget chip som ska in först.
Men man måste sätt i kortet rätt. Jag lärde mig eftersom jag gjorde fel:(
 

Berglund

Medlem
När jag tankar min Avisbil står det ”bonuskort registrerat” när jag knuffar in mitt Eurobonuskort först. Det fungerar bra för mig, dock blir det inga stora mängder poäng. Fler än noll, javisst, men jag kör alldeles för lite för att det ska bli mer än ett par hundra poäng per år.
 
När jag tankar min Avisbil står det ”bonuskort registrerat” när jag knuffar in mitt Eurobonuskort först. Det fungerar bra för mig, dock blir det inga stora mängder poäng. Fler än noll, javisst, men jag kör alldeles för lite för att det ska bli mer än ett par hundra poäng per år.

Man behöver alltså inte koppla något betalkort eller ens vara medlem hos Preem?
 

Valley

Medlem
Vill inte fungera speciellt bra.
Plötsligt bara upphör det att fungera tills jag byter ut mitt EB-Kort. Fler än jag som har samma problem ?
Förvisso kan det tankas både 3 & 4 ggr i veckan. Men det skall väl kortet tåla. Använde EB-kortet mer än så under min glamourösa flygperiod
 

lemi

Medlem
Vill inte fungera speciellt bra.
Plötsligt bara upphör det att fungera tills jag byter ut mitt EB-Kort. Fler än jag som har samma problem ?
Förvisso kan det tankas både 3 & 4 ggr i veckan. Men det skall väl kortet tåla. Använde EB-kortet mer än så under min glamourösa flygperiod
Tankar inte 3-4 gånger i veckan men 3 gånger i månaden och har använt samma kort i ett år nu utan problem även om jag ofta måste dra Eurobonus-kortet 2-3 gånger innan läsaren tar det.
 
Toppen