Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

FredLind

Medlem
Jag ser att jag inte heller fått klumpsumman på två månader. Tycker mig minnas att det hänt någon månad då och då innan men nog inte två månader i rad. Man kan ju hoppas att uppgifterna till Mangostan stämmer och att de inte hittat någon bugg i systemet (bland alla de andra, då)...
 

Matore

Medlem
Jag tror att en del missar poängen här, man ska få 2 poäng / liter enligt erbjudandet bemannad station. Men det finns/fanns en bugg i systemet som gör att man kan få poäng två gånger för samma tankning, dels vid tankning och dels baserat på registrering av kort. Har ni verkligen fått poäng två gånger för samma tankning, dvs 4 poäng per liter?
Det har inte funkat för mig sedan SAS migrering i maj. :(
 

FredLind

Medlem
Jag tror att en del missar poängen här, man ska få 2 poäng / liter enligt erbjudandet bemannad station. Men det finns/fanns en bugg i systemet som gör att man kan få poäng två gånger för samma tankning, dels vid tankning och dels baserat på registrering av kort. Har ni verkligen fått poäng två gånger för samma tankning, dvs 4 poäng per liter?
Det har inte funkat för mig sedan SAS migrering i maj. :(


Svar ja. Har fått 2 poäng/liter någon dag efter tankningen och nu senast (i slutet av juni) klumpsumma daterad till början av juni för tankningarna i maj. Hoppas på samma klumpsumma i början av juli för junitankningarna men har ännu inte fått den.
 

Matore

Medlem
Svar ja. Har fått 2 poäng/liter någon dag efter tankningen och nu senast (i slutet av juni) klumpsumma daterad till början av juni för tankningarna i maj. Hoppas på samma klumpsumma i början av juli för junitankningarna men har ännu inte fått den.
Fasiken funkar inte för mig. Betalar du i kassa eller automat?
 

FredLind

Medlem
För ett tag sedan (ett halvår kanske?) slutade det att gå att dra det "vanliga"/ickekreditkorts-Eurobonuskortet före AmEx-kortet i kassan - kassan ville då dra beloppet på Eurobonuskortet, och det gick ju inte så bra. Då slutade "klumpsumman" komma. Började då tanka i självservicepumpen på samma mack, och där går det fortfarande att dra Eurobonuskortet först ("bonus registrerad - dra betalkort") och sedan AmEx-kortet. Då har det börjat funka igen för mig med 2x2 poäng/liter men inte riktigt alla månader.
 

JohanW

Medlem
Får också 4p/l på bemannad. Dock tror jag det beror på att när man skaffade detta så fanns även valet att få poäng istället för en bonuscheck (kanske är klumpsumman ?) Så man får ingen rabatt eller återbäring utan endast eb.
 

jsn

Medlem
För ett tag sedan (ett halvår kanske?) slutade det att gå att dra det "vanliga"/ickekreditkorts-Eurobonuskortet före AmEx-kortet i kassan - kassan ville då dra beloppet på Eurobonuskortet, och det gick ju inte så bra.
Det verkar ha varit en tillfällig bug, funkar sedan några månader att dra kort och betala i kassan.
 
Toppen