Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

banditan

Medlem
Har nu provat att tejpa för chipet på EuroBonus-kortet, tyvärr funkar inte det heller. Så var rädd om era gamla chipslösa EB-kort :)

Fick ett nytt chiplöst då det gamla hade upphört - det nya funkar inte :(

Efter att ha misslyckats få EB-kortet att fungera i de två kassorna på min Preem-mack (där ville apparaturen att jag skulle betala med det - man kan undra hur. Med EB-poäng, kanske?), så drog jag det i automaten utanför. Detta gick utmärkt. Dock har inte de "omedelbara" poängen dykt upp så här tre dagar efteråt, vilket de alltid gjorde innan. Preem har kanske uppgraderat bort möjligheten till den litet bättre intjäningen?

Jag har:
- "Nya" Amex Eurobonus (kreditkortsvarianten, utfärdat i december 2017) som är registrerat hos Preem.
- Nytt chiplöst Eurobonuskort (beställdes via Sas hemsida sista veckan i december 2017).

Tankning på obemannad station 15 januari. Drog först EB-kortet, sedan Amex.
- 16 januari fanns en pott poäng kontot.
- 3 februari kom samma pott in på kontot ytterligare en gång.

Så doubledip verkar fortfarande fungera, även om man som jag har "nya" kort :)
 

Buffy

Medlem
Fick nytt kort igår, men nu var det med chip (har inte travelcash). Går det att beställa utan, mitt gamla verkar inte fungera längre i automaten.
 

seat56f

Medlem
@Buffy, gå in på Mitt Eurobonus -> Beställ nytt kort och se till att välja "Extra Eurobonus-kort*" i dropdownen:

Namnlös.png
 
  • Gilla
Reactions: jsn

ldmnt

Medlem
Har på senare tid haft problem i kassan, så nu kör jag vid pumpen:

AMEX innan tankning, tanka, dra SAS kortet, och till sist AMEX igen för att slutföra köp och få kvitto
 

jsn

Medlem
Har på senare tid haft problem i kassan, så nu kör jag vid pumpen:
+1
AMEX innan tankning, tanka, dra SAS kortet, och till sist AMEX igen för att slutföra köp och få kvitto
Jag använder inte AmEx utan ett FirstCard, och min process ser ut som först EB-kort, kassan säger "bonuskort registrerat", drar FirstCard, tankar, drar FirstCard igen för att få kvitto.
 
Toppen