Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Matore

Medlem
Jag ska koppla ett kort och testa detta erbjudande.
Jag har ett både ett EB mastercard och ett EB Amex Premium. Samt ett Mastercard utan någon EB-koppling.
-Vilket av dessa kort är bäst att koppla till Preem för att kunna dubbeldippa?
Ni som skriver att ni drar bonuskort först, är det ett rent EB bonuskort utan bank?
 

aldrighemma

Medlem
Jag ska koppla ett kort och testa detta erbjudande.
Jag har ett både ett EB mastercard och ett EB Amex Premium. Samt ett Mastercard utan någon EB-koppling.
-Vilket av dessa kort är bäst att koppla till Preem för att kunna dubbeldippa?
Ni som skriver att ni drar bonuskort först, är det ett rent EB bonuskort utan bank?

Självklart Amex med fler poäng än Mastercard! Kortet du ska dra före betalning ska vara ett "rent" SAS eurobonus kort, utan travel cash.
 

Matore

Medlem
Självklart Amex med fler poäng än Mastercard! Kortet du ska dra före betalning ska vara ett "rent" SAS eurobonus kort, utan travel cash.
Jag har inget "rent" kort. Funkar det alltså inte att dra med ett kombinerat EB MC kort innan man drar Amex? SAS menar att jag inte kan få ett rent bonuskort eftersom jag redan har ett med MC-koppling...
 

banditan

Medlem
SAS menar att jag inte kan få ett rent bonuskort eftersom jag redan har ett med MC-koppling...

Klart du kan :) Logga bara in på sas.se och gå till Mina sidor, där beställer du enkelt ett nytt.
Jag har både Amex och MC och jag beställde så sent som förra veckan ett nytt EB-kort...tog ca en vecka innan ett rent medlemskort damp ner i brevlådan. (Har dock inte hunnit testa än om double dip funkar.)
 
Last edited:
Fungerade nu för mig utan EB kortet, alltså bara med amex kopplat. Tre dagar efter tankning kom det in extra poäng och sen när amex fakturan kommer så kommer resterande...
 

RobeAnJa

Medlem
Fungerade nu för mig utan EB kortet, alltså bara med amex kopplat. Tre dagar efter tankning kom det in extra poäng och sen när amex fakturan kommer så kommer resterande...

Du har inte fått dubbel-dippen från Preem då. Om man drar ett rent Eurobonus-kort innan man tankar med ett Preem-kopplat kort så kan man få dubbla poäng från Preem. (2 poäng per liter är erbjudandet, men pga någon bugg eller liknande kan man få detta två gånger.) Sen om det Preem-kopplade kortet är ett kort (t ex AmEx) som ger Eurobonus-poäng får man såklart även Eurobonus-poäng därifrån precis som för alla andra köp med det kortet. I praktiken ska det bli trippel-dipp på tankningar om man nyttjar den möjlighet som upptäckts hos Preem.

För mig funkar detta fortfarande men bara om jag tankar på bemannad station och drar Eurobonus-kort och betalkort (använder AmEx) i automaten vid pumpen, inte i kassan.
 
Du har inte fått dubbel-dippen från Preem då. Om man drar ett rent Eurobonus-kort innan man tankar med ett Preem-kopplat kort så kan man få dubbla poäng från Preem. (2 poäng per liter är erbjudandet, men pga någon bugg eller liknande kan man få detta två gånger.) Sen om det Preem-kopplade kortet är ett kort (t ex AmEx) som ger Eurobonus-poäng får man såklart även Eurobonus-poäng därifrån precis som för alla andra köp med det kortet. I praktiken ska det bli trippel-dipp på tankningar om man nyttjar den möjlighet som upptäckts hos Preem.

För mig funkar detta fortfarande men bara om jag tankar på bemannad station och drar Eurobonus-kort och betalkort (använder AmEx) i automaten vid pumpen, inte i kassan.

Tack för förtydligande! Härligt att alla är så hjälpsamma här.
 

Matore

Medlem
Tankade 46 liter obemannat på Preem Moraberg i mitten av januari. Drog först ett rent EB kort och sen betalning med mitt Amex EB. Dagen efter kom 46 poäng. Sen kom 46 poäng till efter månadsskiftet. Samt poäng för själva köper med Amex nu på fakturan. Så dubbeldipp verkar funka även obemannat.
 
Toppen