Senaste nytt

2 Eurobonus extrapoäng per liter du tankar på Preem

Mangostan

Medlem
Det kan ju vara så att det har ändrats sedan april i år då jag beställde mitt chiplösa kort. Oerhört stelbent av dem i så fall. De verkar vilja tvinga på kunderna Travel Cash-kortet som i mitt tycke helt saknar användningsområde. Om jag var du skulle prova igen om någon dag och hoppas på att din din sista tes stämmer.
 
Om ni har gamla eurobonuskort utan chip borde dessa funka utmärkt då systemet struntar i vilket prefix man har (EBD, EBG, EBS, EBB) utan bara går på vad man har för siffror.
 

jsn

Medlem
Om ni har gamla eurobonuskort utan chip borde dessa funka utmärkt då systemet struntar i vilket prefix man har (EBD, EBG, EBS, EBB) utan bara går på vad man har för siffror.
Det måste vara ett kort vas giltighet inte har gått ut då, mitt gamla kort som gällde till 16-06 fungerade inte när jag försökte använda det. Maskinen sa "kort ej läst" när jag försökte :(
 

FF#1

Medlem
Det måste vara ett kort vas giltighet inte har gått ut då, mitt gamla kort som gällde till 16-06 fungerade inte när jag försökte använda det. Maskinen sa "kort ej läst" när jag försökte :(
Låter dom trasigt kort eller seg läsare.
Kör med ett gammalt kort, funkar bra.
 

brykthed

Medlem
Jag pratade just med SAS kundtjänst, och enligt den jag pratade med så går det inte att få eller beställa kort utan chip numera :( . Skall man tro att detta är SAS nya inställning eller den vanliga fluktuationen bland dess kundtjänst?

Jag sade upp mitt travelcash-konto (som jag inte tycker fungerade så bra) för några veckor sedan och fick då automatiskt utskickat nytt kort UTAN chip. Att säga upp kortet via mail till kundtjänst var dock krångligare än vad jag hade tänkt med olika svar från olika handläggare och mailande av scannade blanketter, så jag ångrade att jag någonsin aktiverat Travelcash...
 

Buffy

Medlem
Två frågor:
Vad bli skillnaden att först dra eurobonuskort och sen betala med ett kort mot att bara betala med ett reggat SAS amex?
Måste man regga igen om man fått nytt kort?
 

Nemo

Medlem
Det måste vara ett kort vas giltighet inte har gått ut då, mitt gamla kort som gällde till 16-06 fungerade inte när jag försökte använda det. Maskinen sa "kort ej läst" när jag försökte :(
Jag fick samma svar "kort ej läst" med mitt EB-kort giltig till 16-08 :(
 

jsn

Medlem
Jag sade upp mitt travelcash-konto (som jag inte tycker fungerade så bra) för några veckor sedan och fick då automatiskt utskickat nytt kort UTAN chip. Att säga upp kortet via mail till kundtjänst var dock krångligare än vad jag hade tänkt med olika svar från olika handläggare och mailande av scannade blanketter, så jag ångrade att jag någonsin aktiverat Travelcash...
Jag har aldrig aktiverat "eländet"

Två frågor:
Vad bli skillnaden att först dra eurobonuskort och sen betala med ett kort mot att bara betala med ett reggat SAS amex?
Måste man regga igen om man fått nytt kort?
Skillnaden blir 2poäng per liter. Du får 2p/l när du drar ditt EB-kort först. Sedan om du får ytterligare poäng på ditt registrerade kort så får du dessa utöver de första 2p/l

Jag fick samma svar "kort ej läst" med mitt EB-kort giltig till 16-08 :(
Intressant. Var försökte du dra kortet? Jag gjorde det i Rosersberg där samma kort funkade alldeles utmärkt i Juni...
 

Buffy

Medlem
Skillnaden blir 2poäng per liter. Du får 2p/l när du drar ditt EB-kort först. Sedan om du får ytterligare poäng på ditt registrerade kort så får du dessa utöver de första 2p/l
"Dra kortet" alltså betala inne i butik? Inte i kortautomat?
 
Toppen