Senaste nytt

2 dagar i Los Angeles

RickardG

Medlem
Stort tack för alla tips! Jag planerar en längre vistelse med familjen någon gång i framtiden och kommer då hyra bil och köra runt mer även om trafiken verkar innebära stor risk för köande, men den här gången förlita mig på Uber där andra transportmedel inte funkar. Tåg till San Diego och övernatta där låter fint. Fint tips med cykelhyran, och Hollywood Boulevard och Sunset strip känns inte som något jag är beredd att aktivt lägga tid på och Universal verkar en hel del tycka är överskattat.
Nu är det väldigt många som talar sig varma för San Diego så det ska jag definitivt titta mer på!
 

Henrik_B

Medlem
Du måste ha någon form av hjul på fötterna i hela södra Kalifornien. Det är inget ställe man promenerar på utan det är "car-building-car-building" som gäller. Hela södra delstaten är som ett Kungens Kurva, planerat och byggt efter bilens intåg och helt anpassat efter dessa. I San Diego finns det ett par kvarter som inkluderar en stor Mall som du kan promenera i. I övrig finns det risk för att polisen börjar intressera sig för dig om du är ute och strosar för mycket. I USA köper man bilen innan man köper sängen. Tror det är både enklare, bekvämare och mer kostnadseffektivt att hyra bil än att trassla med Uberappen.
 
Du måste ha någon form av hjul på fötterna i hela södra Kalifornien. Det är inget ställe man promenerar på utan det är "car-building-car-building" som gäller. Hela södra delstaten är som ett Kungens Kurva, planerat och byggt efter bilens intåg och helt anpassat efter dessa. I San Diego finns det ett par kvarter som inkluderar en stor Mall som du kan promenera i. I övrig finns det risk för att polisen börjar intressera sig för dig om du är ute och strosar för mycket. I USA köper man bilen innan man köper sängen. Tror det är både enklare, bekvämare och mer kostnadseffektivt att hyra bil än att trassla med Uberappen.
Nja, det är väl i södra CA som USA:s miljörörelse är som starkast och folk har verkligen börjat tänka om efter dom senaste årens torka och vattenbrist?
 

AABack2ARN

Medlem
Nja, det är väl i södra CA som USA:s miljörörelse är som starkast och folk har verkligen börjat tänka om efter dom senaste årens torka och vattenbrist?

När jag var i San Diego för något år sedan så läste jag en artikel om att de beslutat om att bygga ut pendeltågsnätet (eller vad man nu skall kalla dem) och att beslutet tagit i princip utan några överklaganden. Så visst har det skett några framsteg på området.

Landade på LAX för ett par veckor sedan. Det var ett tydligt lock av avgaser över hela Losa Angeles-området. Riktigt otrevligt faktiskt. Så det finns mycket kvar att göra.
 
Toppen