2 Businessclass Stockholm-New York 13-17 mars Eurobonus biljetter bör finnas nu!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Svenska73, 12 Mars 2014.

1. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade precis denna 2-4-1 med SAS pga sjukt barn. Ring nu om någon är sugen på en spontanresa!

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De behöver inte nödvändigtvis gå tillbaka som award inventory. Ibland händer de att platserna säljs som vanliga revenue biljetter istället.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr - det finns ingen tillgänglighet, så troligen gick de tillbaka som revenue-inventory.

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag avbokade för ett antal veckor sedan två biljetter till SFO i C och frågade om dom gick tillbaka som awardbiljetter. Fick då svaret att dom inte gjorde det. Ja, jag vet, det sved att avboka dom när det dessutom var 2-4-1 . Med nuvarande tillgänglighet lär jag nog aldrig hitta några nya platser vid någon passande tidpunkt. Man borde ju få lite poäng från SAS om dom nu får tillbaka biljetter som dom kan sälja istället.

5. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beigt. Hade hoppats på att en bc.se "kompis" kunde dra nytta av vår olycka. Attans.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Uppskattar gesten. Det är ju förstås möjligt att någon hann sno platserna innan jag kollade eller att de dyker upp snart, men det är inte så troligt, tyvärr.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag bokade om min SQ award i höstas så gick min plats på ursprungsflygningen tillbaka till I inventory direkt i samband med ombokningen. Men det dröjde ungefär ett dygn innan platsen försvann igen, förmodligen för att revenue management insåg att den kunde säljas som revenue biljett istället.

Sker avbokningen långt i förväg kan jag tänka mig att de går tillbaka som bonusplatser, men inte om man bokar av/om med kort varsel.

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det Amadeus som sköter hela SAS inventory management numera (dvs även för bonusbiljetter)? Eller går avbokningar av bonusbiljetter in i SAS interna system som återför dem till Amadeus först efter ett tag (typ nattkörning?)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!