Senaste nytt

2-4-1 på antingen höstlov eller sportlov

MAR

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? STOCKHOLM
  • Var är din destination? Sol och värme
  • När vill/behöver du resa ut? Allt från onsdagen innan loven till måndagen på själva loven
  • När vill/behöver du komma hem? Vill vara borta minst dagar, så beror på när flyget ut lyfter
  • Hur länge vill du vara borta? 8-14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 3 över 11 år, 1 under
  • I vilken kabinklass? Business eller first
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) BONUSPOÄNG
  • Vad är det viktigaste för dig? Att vi kan använda våra vouchers
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte, men om det är en kort övernattning eller ett varmt ställe så funkar det
 

Tonton

Medlem
  • När vill/behöver du resa ut? Allt från onsdagen innan loven till måndagen på själva loven

Vänligen specificera datum. Loven skiljer sig flera veckor mellan varandra beroende på var ni bor.


  • Vad är din budget? (per person) BONUSPOÄNG

När du svara sådär - Är mitt antagande korrekt att du således har minst 480 000 Eurobonuspoäng på kontot samt att du har två stycken 2-4-1-vouchers?

Är det mindre än det så får du gärna specificera mer i detalj, då det begränsar möjliga destinationer att resa till för 4 personer.
Hur många personer som skall resa? 3 över 11 år, 1 under

Över eller under 11 år spelar ingen roll. Det som är viktigt är att veta om personerna är över eller under 2 år när resan sker. Vänligen specificera för att vi ska kunna hjälpa dig bättre :)
 

MAR

Medlem
Sorry, my bad.

Höstlovet är 29:e okt - 2:a nov, så ledigheten är i praktiken den lör 27:e okt - sön 4:e nov.

Sportlovet i Stockholm är v 9 så i praktiken lör 23:e feb - 3:e mars.

Har poäng så det räcker

2 vuxna, barnen är 12 och 9 år
 

Maja

Medlem
Ett tips @MAR är även att kolla när barnen kan tänkas ha nationella prov i skolan. Kan tänkas att du har ett barn i såväl ÅK3 som i ÅK6 och det kan bli bekymmersamt med ledighet om det skulle sammanfalla med ev. nationella prov. Troligen är det mest provdatumen för ÅK6 som kan ställa till det för er. Provdatum i grundskolan - Skolverket

Lycka till med att finna biljetter och önskar er en trevlig resa! :)
 

Tonton

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Här är i princip vad jag lyckades få ihop för 4 personer i Business runt höstlovet!
Västerut var svårt att hitta något tycker jag - österut fanns en del, både ut- och hemresa. Det svåra var sista connection från Europa till Stockholm.

Blir kanske gränsfall lång tid (15 dagar...) samt att det blir en övernattning i London. Dock svår att vara kräsen när det gäller att hitta platser i minst Business för 4 personer såhär nära ett skollov :D

Fanns ganska många flighter mellan Bali och Singapore, så vill man ha ett längre dagsstopp i Singapore så är det möjligt också.
Screen Shot 2018-08-13 at 18.52.58.png
 
Last edited:

Tonton

Medlem

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Här är i princip vad jag lyckades få ihop för 4 personer i Business runt höstlovet!
Västerut var svårt att hitta något tycker jag - österut fanns en del, både ut- och hemresa. Det svåra var sista connection från Europa till Stockholm.

Blir kanske gränsfall lång tid (15 dagar...) samt att det blir en övernattning i London. Dock svår att vara kräsen när det gäller att hitta platser i minst Business för 4 personer såhär nära ett skollov :D

Fanns ganska många flighter mellan Bali och Singapore, så vill man ha ett längre dagsstopp i Singapore så är det möjligt också.
Visa bifogad bild 78622

Inser nu att jag fick kortslutning och kollade på flighter till Jakarta. (pga flög först tidit på min resa till Bali för någon månad sedan)

Same Same but different. Jaja, nya tag - Jag återkommer! Jakarta är ingen superdestination som jag rekommenderar till en barnfamilj...
 

MAR

Medlem
Tufft läge.

Hur är det om man bokar ekonomiklass? Kan man uppgradera nattflygningen till ett vettigt pris? Eller ännu hellre hela flygningen närmare flygdatumen?

Annars kanske det är bättre att satsa på sportlovet?
 
Toppen