2-4-1 AMEX till Curacao oktober 2015

Diskussion i 'Star Alliance' startad av famhanssons, 17 December 2014.

1. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lyckats få 2 st 2-4-1 och vill ta familjen (4 st) till Curacao i oktober på höstlovet. Eftersom *A är öppet för detta skulle jag vilja ha hjälp av alla experter som finns här hur jag bäst utnyttjar dessa vouchers.
    Vilka *A bolag bör jag välja och vilken route är den bästa om jag:
    1 Vill flyga business
    2 Kortaste totaltiden
    3 Bästa bolagen

Allt ska ske i business class och jag är medveten att punkt 3 är högst subjektivt men räknar med att få tips på saker jag inte ens tänkt på.

Tack för att ni finns.

2. finns det några Star Alliance flygbolag som flyger till CUR under hösten 2015? United verkar inte göra det, hellre inte Air Canada. Testa Copa eller Avianca, men då blir det en väldigt lång resa dit..Med andra ord, dina alternativ är rätt begränsade..

3. famhanssons

famhanssons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar som vanligt Senator.

Ett förtydligande. Vart flyger jag då för att sedan köpa separat biljett ToR Curacao?

4. Det är väl American från Miami i så fall, sedan finns det några lokala bolag. Vet inte vilka som INTE är i konkurs :)

Kollade snabbt på United.com och det finns Copa Airlines från Panama City till CUR och rätt bra med plats. Så om ni vill åka, skulle en möjlig rutt vara ARN-FRA-BOG-PTY-CUR med Lufthansa, Avianca och Copa. Använd United.com och leta runt.. Dock vet jag inte hur detta prissätts av EuroBonus..

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde också vara möjligt att flyga till Aruba och ta en kort färjetur över till Curaco därifrån.

6. Mycket bra förslag.. United flyger från ett antal flygplatser i USA till AUA..

Jakob Österberg gillar detta.
  7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går även flyg mellan öarna, pris på runt 250-300 USD tor. Det är bara lokala små flygbolag som flyger.
    Edit: Bokar man tidigt verkar det finnas biljetter för 100 USD tor med exempelvis InselAir

8. Orion_1

Orion_1 Ny medlem

Flyger NYC - Panama -Aruba - Curacao - Panama - NYC om två V, Copa + plus Insel Air ($100) , 3 dar Aruba 5 Curacao. United till Karibien är rätt skabbigt, Copa är ofta lite bättre

Jakob Österberg gillar detta.
  9. Homer

Homer Medlem

Färjetur?
    Vadför slags färja skulle det vara?

10. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög United från New York till Aruba. Nästan splitternytt plan, funkade väldigt bra tycker jag.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!