Senaste nytt

19 timmars uppehåll på Bangkoks flygplats

Johan67

Medlem
Reser i business med TG och ankommer BKK ca kl 14 och anslutningen är ca 19 timmar senare.

Hela resan är på samma biljett.

Får man ut bagaget eller blir det bara krångligt?

Vad gör man - stannar på flygplatsen eller åker in till Bangkok?

P.s. Det kan väl inte vara så att TG står för hotellrum?
 

Dr. Miles

Expert
Får man ut bagaget eller blir det bara krångligt?
Ja, du får se till att bagaget taggas endast till Bangkok om du vill ta ut incheckat bagaget i Bangkok.
Vad gör man - stannar på flygplatsen eller åker in till Bangkok?
Jag skulle åka till stan men alla är olika.
P.s. Det kan väl inte vara så att TG står för hotellrum?
Det gör de definitivt inte om du inte har köpt en betald biljett med STPC (STopover Paid by Carrier).
 

kaktusen

Medlem
Du har tyvärr inte access till First Class lounge. Där kan man ju lätt vara 12 timmar utan att det känns minsta tråkigt eller jobbigt. Jag skulle föreslå att ta en Uber in till stan, ät lite god mat, ta ett par stänkare och sedan bo på ett trevligt hotell. Enkelt, billigt och snabbt. Får man fråga när du anländer och sedan åker?

EDIT: Jag hade en liknande resa i april. Ankom 14:30 i C från Kuala Lumpur. Avresa nästa dag 13:00 med Thai F till Haneda. Jag tog direkt en Uber, checkade in på ett trevligt hotell, åt god mat, drack goda drycker och nästa morgon tog jag en Uber till flygplatsen i god tid för att njuta av loungen.
 

jtq

Medlem
Åk in till stan!

Jag skulle rekommendera att ta i handbagaget det du behöver under dina 19 timmar så slipper du krångla med bagage. Om du absolut måste ha ut bagaget men inte vill släpa med det in till stan finns det ett ställe som heter left luggage i avgångshallen där du kan förvara väskan tills du är tillbaka. Tänk också på att du med stor säkerhet åker på att betala 700 baht flygplatsskatt om du försöker checka in bagage i Bangkok på en transferbiljett.

Om du reser utan stort bagage skulle jag ta airport rail link (06-24) från flygplatsen in till Phaya thai stationen och där byta till skytrain (BTS) och åka i riktning mot Bearing och sedan kliva av vid valfri station beroende på vad du vill göra, förslagsvis Siam, Nana eller Asok. När du ska tillbaka tar du skytrain i riktning mot Mo Chit och byter till airport rail link I Phaya thai.
 
Toppen