Senaste nytt

18 timmar i Bangkok, vad göra?

ante_77

Medlem
Hej,

Vid mellanlandning i BKK på 18t....
Är det möjligt att ta sig utanför flygplatsen och komma in igen, eller måste man sitta och häcka inne på flygplatsen?
 

ante_77

Medlem
Tack

Det borde jag vetat, men då jag annars har tagit längre stopovers så har jag t.o.m haft separata biljetter.
Dock ej denna gång, tror jag, då biljetterna inte är bokade?
 

Johan67

Medlem
Stanna inte på flygplatsen.

Ta en "Uber" in till centrala Bangkok, (ca 100 SEK), och gör något kul, ät på ett bra ställe, shoppa något onödigt, ta en lunch/middags-kryssning på Chao Praya, besök tak-baren på Lebua etc.
 

ante_77

Medlem
Stanna inte på flygplatsen.

Ta en "Uber" in till centrala Bangkok, (ca 100 SEK), och gör något kul, ät på ett bra ställe, shoppa något onödigt, ta en lunch/middags-kryssning på Chao Praya, besök tak-baren på Lebua etc.

I Bangkok och Thailand har jag varit otaliga gånger, då jag har hus där.
Har dock aldrig mellanlandat där och blev lite konfunderad.

Iver blir nog dyrare än taxameter så ska jag spara pengar så tar jag bara en vanlig taxi.

Takbaren på Lebua är inte så aktuellt då nästa flyg går 00:05 till PUS
 

blobloblo

Medlem
I Bangkok och Thailand har jag varit otaliga gånger, då jag har hus där.
Har dock aldrig mellanlandat där och blev lite konfunderad.

Iver blir nog dyrare än taxameter så ska jag spara pengar så tar jag bara en vanlig taxi.

Takbaren på Lebua är inte så aktuellt då nästa flyg går 00:05 till PUS

Var i Bangkok i höstas och tog en vanlig taxi in pga det inte fanns några Uber tillgängliga. Tillbaka blev det en Uber. Differensen blev 30 Baht.
 

chazzie

Medlem
Tyvärr tar för många av chaufförerna av de vanliga taxibilarna för stora friheter som t.ex. börjar med att själv bestämma vilken dricks de ska ha när man kommer fram och de ska växla betalningen. Senast tog jag en vanlig taxi in och sen bara Uber resten av resan när jag behövde transport, det blev billigare då, men vet man exakt var man ska och prisläget kanske det går bättre att förhandla med de vanliga taxibilarna.
 
Toppen