Senaste nytt

17 dagar i Kambodja. Lufthansa & Thai Airways first class

Impendill

Medlem
Ankom BKK i tid med A320 i ekonomi. Blev taxi till apron och nedanför lejdaren stod man och mötte upp med våra namn!

En kort biltur till terminalen med mig, min fru och en herre till. Sedan golfbil i några minuter. Genom säkerhetskontrollen och in till loungen.

Där blev vi mötta av samma trevlige herre som tidigare gånger vi varit här. Kul att han känner igen oss vid det här laget och frågade hur vi haft det i Kambodja.

Passade på att fråga om vi kunde gästa in min mamma nästa gång vi kommer och det var inga problem.

Här följer lite bilder från lounge och spat.

72913460c12686fccf575c71d3136d27.jpg


ccb8c2b53e26a3ddf4f0f22e20d50a7f.jpg


f6d36555d90a17e89a0fdf7f6e23ec94.jpg


4b3cacba4d552627db096d51813a57d2.jpg


95ab5cda6fa88791695b3ddc5cf0c540.jpg


5db7f971931b85c2da6c556a918e0d07.jpg


b8e2c1ac6a455339b7806773c6e1e373.jpg


Fel sida om gardinen:)

Måste återigen säga att jag faller mer för Thais Lounge än för lufthansas FCT. Hoppas kunna ge dem en ny chans med ett inte lika långt uppehåll i den som sist.

När vi checkade in i PNH så kallade tjejen i disken på en annan ur Thais personal som kom. Vi trodde att något var fel men hon ville bekräfta vår specialmat vilken jag hade haft kontakt med dem på Facebook om tidigare.

Grymt bra skött återigen ! Det var likadant när vi skulle flyga hit. De ringde mig flera gånger för att bekräfta.

Glad midsommar på er!
 

Impendill

Medlem
e412dad6b7e20a04b5a04bdd54ab9c22.jpg


Någon som sett det här innan?
Dök upp i "My flights" som en ny notis precis.

Står både på flighten PNH-BKK och BKK-LHR. Får man någon service vid ankomst LHR i F och vidare med LH C?
 
e412dad6b7e20a04b5a04bdd54ab9c22.jpg


Någon som sett det här innan?
Dök upp i "My flights" som en ny notis precis.

Står både på flighten PNH-BKK och BKK-LHR. Får man någon service vid ankomst LHR i F och vidare med LH C?
De gangene jeg har flydd F fra BKK, men startet ofte med separat billett PNH-BKK (TG) noteres det inn av ground staff slik at vi blir møtt med flyet :) Kan ikke svare på LHR, men i FRA med TG F har vi blitt møtt med flyet og eskortert gjennom halve flyplassen. I MUC for et par veckor sidan var det ingen som møtte oss ved flyet.
 
Jag blev inte mött efter BKK-LHR i TG F för en månad sen.
Er noe ustabilt, som service hos TG. Reiser man fra FRA i TG F skal det være ground staff som eskorterer deg fra fly til lounge(transit), og fra lounge til fly(avreise). Fungerer bare av og til. Slurvete staff. Rart, siden tyskere pleier å være litt bedre enn det.
 

Impendill

Medlem
Blev inte mötta trots väldigt kort connection.

Väldigt mycket folk genom pass och säkerhetskontrollen på LHR och trots goldtrack som inte alls fungerade hann vi med planet med nöd och näppe!

Goldtracken vävdes in i slutet med den vanliga kön varpå alla från vänster trängde sig och gick före.
Trots att vi påpekade att vår flight snart avgick fick vi inte gå före.

Väl igenom säkerhetskontrollen sprang vi vidare med 10 min tills gaten skulle stänga. Då dyker passkontrollen upp och vi talade om att vi hade bråttom. Svaret vi fick av personalen var att alla hade bråttom men till slut öppnade hon en ny kontroll och vi fick gå igenom.

Fick även kommentarer av personal vid goldtrack att det inte var deras jobb att se till att kösystemet följdes utan att vi själva fick gre det. Och att vi skulle ta händerna ur fickorna istället för att diskutera.

Konstiga kommentarer med tanke på att ingen hade händerna i fickorna och att vi bara påtalade att vi hade bråttom.

Nu är i Frankfurt och väntar på boarding.

Parkerade vid gate A 40 och nästa gate var A 38. Dessvärre var ngt fel och vi fick deboarda genom en dörr där bak. Sedan buss till terminal B och igenom kontrollerna igen.

Hemresan med TG var tyvärr inte alls bra. Får återkomma med det senare men vi var 11 i kabinen och endast 1 person som serverade...
 

Johanna

Medlem
Det är ju ett uttryck precis som just around the corner kan vara flera kvarter bort.

Dom är väl för viktiga för att hålla koll på kösystemet. Men då borde någon annan göra det och inte passagerarna.

Tur att ni hann.
 
Hemresan med TG var tyvärr inte alls bra. Får återkomma med det senare men vi var 11 i kabinen och endast 1 person som serverade...
Etter 15 flighter med TG i F så må jeg gi kritikere på flere forum rett. Utrolig ustabil service og kvalitet, du er dessverre ikke alene om det. Hadde min første flight i LH F for 1 mnd siden. Stor forskjell, som mange andre her på forumet påpeker.

Har ellers bodd og arbeidet i Kambodsja, så interessant å lese hvordan dere opplevde landet :)
 
Toppen