Businessbiljetterna är flera tusen kronor billigare på datum jag har kollat.
Åker till BKK i mitten av november för 10.310Kr i C med QR, TG biljetterna ligger på ca 20K
De Qatar-priserna för ARN-BKK i C finns ju inte längre (tyvärr).
Businessbiljetterna är flera tusen kronor billigare på datum jag har kollat.
Åker till BKK i mitten av november för 10.310Kr i C med QR, TG biljetterna ligger på ca 20K
Så sant med pax m.m.
En viktig faktor i detta är väl dock Cargo?
Hur ser beläggningen ut på det?
Kan flyget ta med väldigt mycket mer cargo med mindre pax och kompensera bortfallet av platserna?
Vill minnas att när Thai bytte till 777 på sträckan så annonserades det att x antal kg mera kunde tas med över en 747.
Så jag tror att cargo kommer spela mer och viktigare roll i framtidens flyglinjer?
…Och TK. Man kan ju flyga Business Class till Bangkok med dem för samma pris som Thai vill ha i Economy.Jag gissar att det är Qatar Airways som "snott" Thai's svenska passagerare? (De tar just nu cirka 500 kr mindre.)
Exakt vad som skedde. Men tänker även på framtiden.Men varför klagas det på låg beläggning? Antar att du kunde lägga dig och sova på en 3-rad när kabinen var så tom
Men varför klagas det på låg beläggning? Antar att du kunde lägga dig och sova på en 3-rad när kabinen var så tom
…Och TK. Man kan ju flyga Business Class till Bangkok med dem för samma pris som Thai vill ha i Economy.
Men varför klagas det på låg beläggning? Antar att du kunde lägga dig och sova på en 3-rad när kabinen var så tom
Asien med TK blir ingen omväg. En dålig Business Class stol är fortfarande en miljon gånger bättre än Economy, så för 3-4000kr extra mot Economy på Thai så är det ganska värt det.Om man flyger runt halva jorden. Tror inte många är så intresserade att göra det för att få flyga 2+2+2 business eller 2+3+2.