125% intjäning till EuroBonus för Första Klass på Continental?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Carlos, 17 Maj 2012.

1. Carlos

Carlos Medlem

Jag har varit ingenom retroregistreringshelvetet efter en tur och retur EWR-LAX i feb (innan mergern). Båda biljetterna bokades i hög economy och bokas om (med mellanskillnaden betald) till F och A (F).

Efter att väntat i tre månader otaliga email med SAS guld/ eurobonus kundservice får jag veta att förstaklass på CO ger 125% procent av milen flugna.

Med tanke på den risiga hanteringen av mitt ärende hittills skulle jag vilja kolla med er här, stämmer detta verkligen?

125% är ju tamefasiken det sämsta jag hört. Speciellt eftersom Z klass bara ger 100%.

- Carlos

2. Det kan inte stämma.... ska vara 200% på såväl Continental (nu inbakat i United) som på United....även i Business (Z undantaget).
    Finns ingen information om undantag i.om retroregistrering på hemsidan heller...

Bara på dem igen och tjata!:)

Last edited: 17 Maj 2012
  3. Cornelius

Cornelius Medlem

Nej, som Palazzi säger, kan det där ju inte stämma. Du får nästan fråga SAS efter referensen för de där 125%, för enligt officiella tabeller finns ingen bokningsklass som ger denna sats.

4. Carlos

Carlos Medlem

Har mailat guldservicen igen och hoppas att mitt ärende hamnar hos någon annan. Trist, hade högre tankar om SAS kundservice.

5. Carlos

Carlos Medlem

Nu har jag fått svar från SAS guldservice om att First Class på CO ger 125%. Ska jag fortsätta tjata eller vad gör jag? :/

6. Carlos

Carlos Medlem

En fråga på det, kan man översätta min intjäning direkt till %? Alltså om eco är 600 (antagligen 100%) kan man anta att F etc. genom 1200 min poäng är 200%?

7. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är så det fungerar

8. Jag har flugit med CO i F kabinen och det har varit bokningsklass "Z" som om jag läser rätt skulle generera 100%. Men om du har varit i F kabin med bokningsklass "A" känns 125% konstigt. I så fall borde det vara 100% eller 200%.

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har vid tillfälle har sett något om att F och C på CO enbart genererar 125%. Den som har tillgång till SAS informationssite för resebyråer torde kunna verifiera detta. Jag har just nu inte det. Har dock inte flugit CO där fram så jag vet inte vad man får som EuroBonus medlem. Dock var det väl så att CO enbart ger 125% till sina egna medlemmar som flyger i business?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!