Senaste nytt

120 EUR avgift för att ändra avgångstid?

Elberto

Medlem
Tack kära vänner, då vet jag....
Men dessa 240 EUR investera jag i någonting annat istället... Thats for sure :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johanna

Medlem
Jag tycker ombokningsavgifterna är hutlösa. Att man får betala för dyrare biljetter är en sak men enbart de administrativa avgifterna är galna. Förstår att man inte vill ha massor av ombokningar men något mellanläge måste finnas. Att det kostar 500 kr att byta namn är också för högt. Tar inte ens en minut.
 

seat56f

Medlem
Jag tycker ombokningsavgifterna är hutlösa. Att man får betala för dyrare biljetter är en sak men enbart de administrativa avgifterna är galna. Förstår att man inte vill ha massor av ombokningar men något mellanläge måste finnas. Att det kostar 500 kr att byta namn är också för högt. Tar inte ens en minut.

Tja, köp en ombokningsbar biljett så löser sig det där - alla villkor finns ju att tillgå när du köper biljetten. Att man tar betalt för flexibilitet är standard, och alternativet är att de där lågprisbiljetterna du vill boka om skulle vara klart dyrare.
 

fcx

Medlem
Jag tycker ombokningsavgifterna är hutlösa. Att man får betala för dyrare biljetter är en sak men enbart de administrativa avgifterna är galna. Förstår att man inte vill ha massor av ombokningar men något mellanläge måste finnas. Att det kostar 500 kr att byta namn är också för högt. Tar inte ens en minut.

Jag tycker snarare att SAS ombokningsavgift är alldeles för låg om man jämför med prisskillnaden mellan flexibel och oflexibel biljett.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker ombokningsavgifterna är hutlösa. Att man får betala för dyrare biljetter är en sak men enbart de administrativa avgifterna är galna. Förstår att man inte vill ha massor av ombokningar men något mellanläge måste finnas.
Som konsument vill jag också ha lägre avgifter men du måste komma ihåg att flygbolagen kan inte sälja en plats på dagens avgång imorgon.
Det är därför de var tvungna att ha olika prisklasser för samma hårdvara/service ombord.

Hade du köpt en biljett som inte tillåter någon ändring alls, hade du önskat att du kunde ändra biljetten mot betalning.

Att det kostar 500 kr att byta namn är också för högt. Tar inte ens en minut.
Majoritet av företag säljer inte tjänster för självkostnadspris så om det tar en minut för dig att ändra namn är inte helt relevant.
En av anledningarna att de tar betalt för namnbyte (de flesta flygbolag inte tillåter namnbyte alls) är nog att förhindra folk att köpa (boka) billig biljett och sedan säljer den till andra.
 

Magino

Medlem
Jag får hålla med @fcx och @Dr. Miles. Tycker det är väldigt generöst av SAS och erbjuda ombokning för €120 på en biljett som "egentligen" inte ska vara ombokningsbar. Sen @Johanna om vi kommer på namnbyte för 500kr, så tycker jag även det är mycket generöst och billigt om man jämför med andra bolag. De flesta går det ju inte att byta namn överhuvudtaget på.
 
Toppen