120 EUR avgift för att ändra avgångstid?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Elberto, 8 Juli 2015.

1. Elberto

Elberto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Jag har bokad 2 biljetter ARN - IAD via CPH i november.
    Nu tycker jag att eftersom sonen och jag sa flyga GO skulle det var kul om vi hade lite mer tid i Kastrup för att "fika" i loungen.
    Men tyvärr så bokade jag biljetter med layovern endast 1h 10min.
    Jag ringde precis till SAS och frågade om de kan boka om flighten till CPH till en tidigare avgång.

Hon svarade att det är 120 EUR ändringsavgift per person.
    Kan det verkligen stämma? Jag är EBG om det hjälper något.

Tack

2. Emme

Emme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter ju som du bokat med Ryan Air. Får hoppas det inte stämmer :(

3. Utan att veta din biljetts villkor kan jag inte säga speciellt mycket. Men det är möjligt.

agehall gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer, ombokningsavgiften på interkontinentala resor i Minus oflexibel är 120 EUR per person plus eventuell skillnad i bokningsklass (om ursprungliga bokningsklassen är slut). Så du kommer aldrig under 120 EUR, men i det flesta fall får du säkert betala ännu mer.

Ta fika på stan i Stockholm kvällen innan istället, 240 EUR räcker långt :D

Gus, Per N, Elberto och 4 andra gillar detta.
  5. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I biljettreglerna för billigare ekonomibiljetter står det
    Så du har troligen fått rätt information, förutsatt att du inte köpt en Go Flex biljett

palmen gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Högst troligt skulle jag säga. Du måste vara bokad i H eller högre för att slippa €120/ändring. (Och H är dyrare än billigaste SAS Plus...)

Det är viktigt att läsa biljettvilkoren när man bokar - där framgår sådant här.

På vilket sätt påminner detta om Ryan Air? ALLA bolag tar ut ganska rejäla avgifter ifall man försöker ändra på biljetter bokade i låga bokningsklasser. Inget konstigt med det. Vill man ha flexibilitet får man betala för det.

Fredrik Jeanson, twiggs, 011430121 och 7 andra gillar detta.
  7. Eftersom din resa sker först i November, så finns det chans att SAS ändrar tidtabell på någon av dina flygningar.
    Om det blir tidtabellsändring, har du rätt att ändra din bokning utan att betala ombokningsavgift. :)

Gus, Elberto, johhenrik och 2 andra gillar detta.
  8. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att hoppas på det där mailet man får ibland, som visar att planet går fem minuter senare eller tidigare. ;)

Gus och Dr. Miles gillar detta.
  9. och i detta fall tycker jag att SAS är fortfarande schysst. Det finns många flygbolags biljetter som inte tillåter ändring, inte ens mot avgift.
    Jag utnyttjade denna regel maximalt när jag bokade bonusresor med bmi Diamond Club miles.
    Jag bokade mina bonusresor i vinter redan i januari/februari så att det ofta blev tidtabellsändring. Sedan ändrade jag boningen gratis eller avbokade helt, det var också gratis förutom kreditkortsavgift.

Gus och agehall gillar detta.
  10. craftbrew

craftbrew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är inte så att du bokat de senaste 24 h och bara kan boka av/boka en ny resa?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!