12 timmar bytestid på Narita. En sväng in till stan?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av ACervin, 28 Oktober 2014.

1. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu på söndag skall jag ta mig tillbaks till Brisbane. Hittade med USDM; CPH-HEL-NRT-SYD-BNE. Skall bli min första upplevelse med JAL i C på sträckorna HEL-NRT-SYD. Planerad ankomsttid till Tokyo är 1010 på förmiddagen och fortsätter till Sydney klockan 1950, terminal 2. Totalt närmare 12 timmar.

Finns bagage förvaring och är det rimligt att ta sig in till något område eller sevärdhet och gärna en Uniqlo och en fotobutik förstås utan att stressa?

2. m10

m10 Medlem

Finns bagageförvaring på båda terminalerna. Arrivals-våningen. Ta Narita Express (tidtabell) in till Tokyo Station och därifrån t. ex. JR Yamanote Line till Akihabara och besök Yodobashi för all världens elektronik + mer. Finns ett Uniqlo vid stationen. Inte svinstort men tillräckligt(?).

Alternativt samma Narita Express till Shibuya och besök Bic Camera nära Shibuya Crossing. Tidseffektivast är kanske att åka till Shibuya och sen ta JR Yamanote Line till Shinjuku och gå till Bicqlo som – vilket namnet antyder – är en co-lab mellan just Bic Camera och Uniqlo. 8-ish våningar med allt.

Btw: Köp inte Narita Express-biljett i automat utan gå till den manuella disken för 50% utlänningsrabatt.

Samosaguas och ACervin gillar detta.
  3. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabbt svar och bra tips. Hur lång tid får man räkna för säkerhetskontroll och pass på kvällen? Finns det fast track för JAL resenärer i C?

4. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, liten ingång till vänster om den befintliga ingången till säkerhetskontrollen. Dock gemensam passkontroll (iaf när jag reste för två veckor sedan, med det var senare på kvällen och mycket glest varpå någon form
    av fast track även där kanske rationaliserats bort?).

JAL har flera incheckningsdiskar för status/C/F-passagerare så det lär gå fort.

Avsett lite tid i tullen innanför säkerhetskontrollen men före passkontrollen om det är så att du handlat tax-free i landet. Formalitet i form av att få ett kvitto avlägsnat från passet.

m10 och ACervin gillar detta.
  5. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    du behöver inte åka till själva Tokyo. Rekommenderar att du spenderar tiden i Narita Town, finns en mycket stor och fin tempel bland annat.

Last edited: 28 Oktober 2014
    rob74, ACervin, Christian R och 1 annan gillar detta.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 28 Oktober 2014
    rob74, ACervin och Christian R gillar detta.
  7. Samosaguas

Samosaguas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade åkt in till Shibuya för att riktigt känna av stadspulsen i Tokyo. Hade det varit på kvällen hade jag rekommenderat ett besök på 35 Steps Bistro.

ACervin gillar detta.
  8. Christian R

Christian R DYKWIA

Du kan sagtens nå helt i til centrum, men jeg var også taget til Narita. Der findes et fornuftigt mall/shoppingcenter og hvis jeg husker ret er der også en gade med en del elektronik forretninger.

ACervin gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!