Senaste nytt

12 flighter på en vecka när man har semester

palmen

Moderator
Då var det dags att börja "hemresan", sitter på Airport Express tåget mot HKG.
Får man raderna längst fram är det rätt bekvämt, värre när man hamnar mitt i och får skava knän mot sätet framför.

Åt bara en lättare frukost på hotellet, förhoppningsvis finns det något bra att äta i Thai eller United First loungerna. Antar att det blir Thai för min del. Första gången jag flyger First från Hong Kong med star alliance.
 

palmen

Moderator
Då har man parkerat i Thai First loungen i Hong Kong. Tyvärr ingen champagne, fick bli nödlösning med lokal öl istället.
20170707_113900.jpg

Blev dock väldigt glad över att se massaman på menyn, min favorit bland thailändska maträtter.

Precis när jag satt mig ner kom även Finnairs A350 förbi.
20170707_113724.jpg
 

Brandten

Medlem
Thai flighten hit var försenas så vi har inte fått boarda ännu (skulle börjat för 35 minuter sedan). Nu försvinner mer och mer tiden från loungen i Bangkok
Antar att du inte har tight connection i BKK eftersom du skriver att tiden stjäls från loungen? Spännande att följa!

Ska du flyga TG601?
 

palmen

Moderator
Antar att du inte har tight connection i BKK eftersom du skriver att tiden stjäls från loungen? Spännande att följa!

Ska du flyga TG601?
Jo jag flög TG601 igår och sen direkt vidare till Singapore med Thai. Vi parkerade nog så långt bort det gick ouch fick åksjuk golfbil i ca 5 minuter och totalt tid i lounge blev ca 5 minuter så massage var bara att glömma.

Har mött upp med @simon_says91 ikväll för lite dryck och är tillbaka på Changi. Singapore First loungen öppnar inte förrän 5 och jag har avgång med ANA vid 6. Inte sovit en sekund så jag lär slocknade direkt ombord.
 

palmen

Moderator
Då har klockan passerat 5 och mean får tillgång till Forster delen av Singapores lounger (ej private room).
Förstår dock inte vad some skulle vars first här, är typ samma utbud som i Business delen förutom att jag är helt själv just nu.

Att ha en 6h flight klockan 6 på morgonen är inte helt optimalt... Blir nog att sova större delen upp till Tokyo.

20170708_050301.jpg
20170708_050305.jpg

Nätet är så jäkla slött för upload så bilder får komma senare. Tog 15 minuter att ladda upp två bilder.
 

palmen

Moderator
Då var man tillbaka i Tokyo efter några dagar på resande fot. Maxade verkligen tiden på NH802 från Singapore till Tokyo Narita genom att sova så fort de släckt lampan för säkerhetsbältet och blev väckt ca 20 minuter innan landning. Varken åt eller drack något mer än en cola.
Med tanke på den tidiga avgången från Singapore så serverades inget jättespännande matmässigt, lite Krug hade inte varit fel men skippade det denna gång.

Upload hastigheten på Narira Express är mer eller mindre obefintlig så bilder får komma senare. Nu väntar ungefär 1,5 dygn här innan nästa flight.
 

Jönsson

Medlem
Då var man tillbaka i Tokyo efter några dagar på resande fot. Maxade verkligen tiden på NH802 från Singapore till Tokyo Narita genom att sova så fort de släckt lampan för säkerhetsbältet och blev väckt ca 20 minuter innan landning. Varken åt eller drack något mer än en cola.
Visst är det skönt: Har gjort på liknande sätt när jag var yngre. Brukade kunna somna under taxiing innan takeoff och vakna när det var dags att landa. Fanns knappast bättre flygresor än dessa.
 
Toppen