11 nätter x 6 personer i New York i juni

Diskussion i 'Hotell' startad av FlyingErik, 12 Februari 2013.

1. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Hej,

Vi är ett sällskap om 6 personer som ska spendera 11 nätter i NY i mitten av juni och framåt.
    Vi behöver två double samt ett twin room
    Det har ju skrivits en hel del om NY redan, hoppas ni inte misstycker ny tråd.

Budgeten ligger på ca 300-400 $ per natt och rum.
    Hotellet ska ligga på Manhattan.

Min främsta fråga är: Är detta tillräckligt många nätter för att man ska vara i något som helst förhandlingsläge eller är listpriser det man får gå på?

I dagsläget har ingen någon bra valör på hotel- bonuskort, tror ni det skulle vara värt att ordna tex Carlson Guld innan?
    Vid 3 Carlson guld kort, så bör vi kunna spara in 3X3 nätter eller räknar fel?

Några andra smarta tips?

Stort tack på förhand!

Last edited: 12 Februari 2013
  2. henkedio

henkedio Medlem

3. tourist

tourist Medlem

Inget svar egentligen, men om jag skulle stanna så länge på ett och samma hotell skulle jag lägga pengarna på ett lite större rum och gärna kyl och mikro. Nog för att NY är helt fantastiskt, men jag tycker att man kan bli ganska trött av en längre period med så mycket folk och trafik hela tiden och då är det skönt att ibland äta takeaway på rummet i pyjamas och bläddra i USA Today istället för att klä upp sig och gå ut...

Edit: Tack för de utmärkta tipsen, henkedio. Ska jag absolut lägga på minnet.

Last edited: 12 Februari 2013
  4. Bridgeman

Bridgeman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hejsan!

Varför inte hyra lägenhet. Gå in och titta på länken här under. Vi är ett par som hyrt lägenhet en vecka i sommar Times Sq för ca 350$ natten.

VRBO® is Vacation Rentals By Owner

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!