Senaste nytt

11 miljarder i sjön. Ciudad Airport

Agö

Medlem
Kraftigt överdimensionerad, byggd med EU bidrag av politiker med visioner, och som lök på laxen
har de byggt en helt ny internationell flygplats bara 8 mil bort.


Murcia’s new airport plans to ‘steal’ 3m passengers from Alicante



OPENING OF CORVERA AIRPORT DELAYED TO 2013

Yes, för mig är Murcia ett reellt alternativ. Tror inte att Ryanair är nöjda med att parkera vid gate på ALC... Igår ska sägas att det var sådan rusch ut från ALC att vi fick vänta vid gate 30 minuter.
 

JacobGBG

Medlem
Jag antar att vi får vara glada att det endast råder arenafeber i Sveriges kommuner där varje småort ska ha sin egen idrottshall för 5k+ folk, såna kostar ju bara miljoner istället för miljarder att underhålla.
 

nilsson

Medlem
Jag antar att vi får vara glada att det endast råder arenafeber i Sveriges kommuner där varje småort ska ha sin egen idrottshall för 5k+ folk, såna kostar ju bara miljoner istället för miljarder att underhålla.

Jag har kontakter i kommunal verksamhet som kan meddela att kommuner hellre lägger pengar på flygplatser än på järnväg, trots att de pengarna når betydligt färre resenärer.
 

Homer

Medlem
Jag har kontakter i kommunal verksamhet som kan meddela att kommuner hellre lägger pengar på flygplatser än på järnväg, trots att de pengarna når betydligt färre resenärer.

Det till just tågprojekt som svenska skattekronor försvinner likt ett svart hål i rymden

Hallandåstunneln. 8 miljarder kr

Norrbotniabanan Umeå till Haparanda15 miljarder kronor
 
Toppen