11 150 poäng kvar till guld hos SAS - hjälp sökes

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Impendill, 13 Februari 2016.

1. Impendill

Impendill Medlem

Hej!

Så här ser det ut för mig:

Skärmavbild 2016-02-13 kl. 21.04.41.png

Det saknas alltså 11 150 poäng innan sista April om jag förstått allt rätt?
    Jag tänkte att det kunde vara kul att satsa på EuroBonus*G då mitt TK*G går ut i september.

Någon som har förslag på hur man billigast/enklast kan få ihop de sista poängen?

Läste någonstans att man kan växla extrapoäng till baspoäng men hittar inget på hemsidan.

Om jag skulle ta en biljett till te.x New York och uppgradera den med poäng till låt säga Business. Tjänar jag poäng enligt ursprungsklassen eller enligt den klass jag blivit ombokad till?

Tacksam för idéer.

Kan även tänka mig att ta emot ett guldkort av någon som har förmånen att ge bort ett. Givetvis mot något i gengäld.

Gus gillar detta.
  2. Andreas.Net

Andreas.Net Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte har Amex Elite än så är det nog både det billigaste och enklaste sättet, då får du ju 20000 baspoäng.

/A

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Impendill

Impendill Medlem

Tack för tipset! Dock så är jag inte intresserad av kortet i nuläget.

4. JohanA

JohanA Medlem

Säg bara upp kortet direkt när du fått poängen.

5. Impendill

Impendill Medlem

Kreativt men jag vill inte ha ytterligare en kreditupplysning på mig just nu.

6. JohanA

JohanA Medlem

Förfrågningar om kredit per se är inget konstigt. Det är om upplysningen pekar på oegentligeheter som det blir problem.

agehall gillar detta.
  7. Impendill

Impendill Medlem

Per se? Utveckla gärna. Mitt kreditvärde sjunker ju varje gång jag tar en kredit enligt upplysningen. Jag ska låna till boende så därför vill jag inte ta fler krediter just nu.

8. JohanA

JohanA Medlem

Att du har en till förfrågning sänker inte ditt kreditvärde. Det är om du har anmärkningar eller dylikt som det sjunker.
    En annan reflektion är att om ditt boende är så på gränsen att en extra kredit på några tiotusentals kronor gör skillnad så kanske du/ni ska kika på något billigare.

9. Impendill

Impendill Medlem

Nu var det inte boende vi diskuterade, men jag kan säga att för varje kredit jag tagit har det kommit hem ett brev från UC som bedömer min kreditvärdighet. Något jag trodde bankerna tittade på vid eventuella bolån. Det är ganska många krediter på kort tid, därav att jag drar mig från att ta Amex Elite och sedan säga upp.

Har du någon annan idé ?

10. JohanA

JohanA Medlem

Well, ta en weekend till hong kong, det borde ge nog med poäng. :)

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!