Senaste nytt

10000 Eurobonuspoäng för flytt av 100 000 kr fonder (Skandia)

Peterochlisa

Ny medlem
Skandiabanken är löjliga som tror att vi kunder nappar på ett erbjudande som klart och tydligt handlar om att tjäna ränta på samtliga deltagares kapital och endast betala ut eurobonus på de 500 första. Ni kan bättre än så här Skandia
 

magost

Medlem
Skandiabanken är löjliga som tror att vi kunder nappar på ett erbjudande som klart och tydligt handlar om att tjäna ränta på samtliga deltagares kapital och endast betala ut eurobonus på de 500 första. Ni kan bättre än så här Skandia

Exakt!
Hur svår kan det vara att sätta en tidgräns istället och få ett förutsägbart erbjudande istället för ett lotteri?
I så fall hade jag slagit till.
 

RickardG

Medlem
Skandiabanken är löjliga som tror att vi kunder nappar på ett erbjudande som klart och tydligt handlar om att tjäna ränta på samtliga deltagares kapital och endast betala ut eurobonus på de 500 första. Ni kan bättre än så här Skandia
Nja de är nog inte så löjliga. De har säkert fått precis som de ville, minst 500 nya kunder, säkert fler, och betalat rätt lite för det.
 

Morgan

Medlem
Tackade ja till erbjudandet och såg nu till min förvåning att jag fått 1000 kr insatt i fonden "Skandia SMART Balanserad" en blandfond med 2 stjärnor hos Morningstar. Insättningen är märkt "KAMPANJ".

Antar att de blandat ihop erbjudandena...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Marric

Medlem
Det står i utskicket att extrapoängen beskattas som vinst på kapital.

Någon som vet vad det innebär?

Skandia - Flytta fonder EuroBonus

Att något skattas som inkomst av kapital innebär att du kommer betala 30% skatt på inkomsten.
Hur mycket inkomst Skandia/SAS beräknar poängen till vet jag inte.
Men om de t ex säger att 10 000 poäng är värda 800 kronor så kommer de rapportera att du har inkomst av kapital på 800 till skatteverket.
Då får du skatta 30% av 800 = 240 kr.
 

Impendill

Medlem
Jag var lite otydlig. Jag undrade om någon visste hur mycket de anser att man ska betala skatt på.

Ringer dem och sitter i kö. Återkommer när / om jag får någon mer info.
 

JohnR

Medlem
Kan ni hitta något om hur lägne man måste behålla finderna hos skandia?

Jag håller på att byta bank, och kommer föra över lite sparpengar, funderar på om det är värt att köpa fonder för 100kkr föra över dom och sälja fonderna efter överföringen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen