Senaste nytt

10000 EB-poäng vid nytecknande av Trygg-Hansa hemförsäkring

Wow, tack för det Jakob. Ni kan nu glömma min länk om 3000 poäng och istället använda Jakobs för att få 10000 poäng.
Jag verkar inte kunna ändra mitt inlägg. Varken text eller rubrik. @Jakob Österberg
Jag gjorde en anmälan till admin att ändra rubriken, det kanske inte går att göra i efterhand för trådstartaren?

Såg också att det fanns en länk med 6000 poäng för övrigt...
 

nissefalk

Medlem
Såg ju intressant ut men jisses vad dyrt, min bil skulle kosta 5,500kr mer än med mitt nuvarande försäkring bolag, det är i stort sett 50% mer...

Villaförsäkringen skulle bara vara ett par hundralappar mer men då blir jag av med 20% rabatt på bilförsäkringen hos mitt nuvarande bolag
 

AtleFlyg

Medlem
För den som redan har en försäkring hos Trygg-Hansa så går det utmärkt att ansluta den till EB-kontot i efterhand och få poäng, däremot får man ingen välkomstbonus.

Tänk på att ansluter man sitt EB nummer så kan man inte vara förmånskund. Det är antingen eller. Summan av detta är att alla försäkringar blir dyrare om du vill ha ut EB poäng månadsvis, för mig skulle ca 200 EB-poäng kosta ett par hundra i månaden.. Så de tar rätt hutlöst betalt för dessa poäng.

Har man däremot inga andra engagemang och får startbonusen är det nog värt det för att sen ta bort EB kopplingen och ansluta ett bättre avtal som förmånskund eller fackförbundsrabatter eller dylikt
 
Men vad f-n, jag tecknade en ny bil- och hemförsäkring hos TH så sent som i fredags...

Jag ringde in och fick 5% samlingsrabatt på bilförsäkringen då jag tecknade hem samtidigt. För min del sparar jag 4000kr per år jämfört med LF som jag hade innan (som i sin tur är 5000kr billigare än Folksam mfl). Dyrt att åka snabb bil. :)

Tror ni man kan ringa in och be snällt om startbonusen?
 

chazzie

Medlem
Försäkringen för en bostadsrätt, i mitt fall en 2:a bör inte bli så stor skillnad på, man kanske ska byta och inkassera 10k :D
 

Morgan

Medlem
Dubbelt så dyr hemförsäkring (2000 kr!) som min via HSB hos Dina Försäkringar idag.

Nej tack!

Däremot kollade jag hur det skulle bli om jag hjälpte till att försäkra min brors lilla etta i Göteborg, med 10000 kr i självrisk och 200000 i försäkrat värde så får jag 10000 poäng för 416 kr.

Ska fundera på saken ;-)
 
Toppen